A Samsung visszavonta a SanDisk megvételére tett ajánlatát

Kiss Ádám Zoltán, 2008. október 22. 20:20

A Samsung úgy döntött, hogy nem fektet 5,85 milliárd dollárt a SanDisk felvásárlásába, az indokok homályosak.

A SanDisk megvételére a Samsung még hat hónappal ezelőtt tett ajánlatot, ezt vonta most vissza a vállalat. A döntés mögött két tényező állhat, bár a Samsung egyiket sem vállalja fel igazán közleményében. Az egyik, hogy a Toshiba hétfőn lekötötte a SanDisk NAND flash termékeket gyártó kapacitásának 30  százalékát. Ezzel a cég hosszú időre elkötelezte magát még a felvásárlás előtt, vagyis ez a SanDisk már nem ugyanaz a cég a Samsung nézőpontjából. A másik lehetséges válasz a minden területre begyűrűző pénzügyi és gazdasági válság, melynek időtartama és az általa generált piaci változások egyelőre felmérhetetlenek. 5,85 milliárd dollár márpedig a Samsung számára sem kis összeg, és a mai körülmények között a vállalatok jellemzően inkább ülnek készpénztartalékaikon, és kivárják, mit hoz a jövő. A Samsung hivatalos közleményében annyit közöl, hogy összesen hat hónapja tárgyalnak igazi előrelépés nélkül, és ma már egyre növekvő „rizikófaktort” látnak a memóriapiacon jelentős hídfőállásokkal rendelkező SanDisk felvásárlásában, így elállnak ajánlatuktól.
 

Kulcsszavak: Samsung +céginfo SanDisk

Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Új vezetőt kap az EIT InnoEnergy

Mikołaj Budzanowski lett az EIT InnoEnergy Közép-Európa új vezérigazgatója. A 2025 januárjában hatályba lépő stratégiai kinevezés célja, hogy a fenntartható energetikai fejlesztések mellett elkötelezett szervezet növelje a szerepét a tiszta technológiák közép-európai elterjesztésében és felgyorsítsa az energetikai átmenetet ebben a régióban.

2024. december 18. 18:20

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32

Először készült felmérés a magyarországi retail media helyzetéről

2024. december 6. 18:14