Bajban a mobilcégek is - veszteség a Sony Ericssonnál
Veszteséget könyvelt el a japán-svéd Sony Ericsson mobiltelefon-gyártó a negyedik negyedben az egy évvel korábbi nyereség helyett a mobilkészülékek értékesítésének csökkenése miatt. A nagy mobilcégek közül elsőként jelentő cég vártnál rosszabb eredménye valószínűleg nem lesz egyedülálló a szakmában, a négyes számú gyártó, az amerikai Motorola már előre jelezte, hogy vesztesége keletkezett a negyedik negyedben. A Nokia január 22-én jelent.
A Sony Ericsson adó utáni vesztesége 187 millió euró volt október-december között az egy évvel korábbi 373 millió eurós nyereséget követően. Elemzők 72 millió veszteséget vártak. Az év egészében 73 millió euró volt a profit adó után, 2007-ben 1,1 milliárd.
A bevétel 23 százalékkal 2,9 milliárd euróra mérséklődött a negyedik negyedben az egy évvel korábbi 3,8 milliárdról. A Sony Ericsson 24,2 millió készüléket adott el a negyedik negyedben, 21 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. A vártnál gyengébb eredmények miatt a cég még jobban takarékoskodni akar: a korábban bejelentett 300 millió eurós költségcsökkentésen felül további 180 milliót akar lefaragni a működési költségekből.
A társaság szerint jövőre a piaci helyzet további romlására kell számítani, miután globálisan már az idén is kevesebb mobilkészüléket adtak el a gyártók a korábban vártnál: 1,19 milliárdot, 6 százalékkal többet az előző évinél, míg korábban a cég 10 százalékos növekedést várt.
Kapcsolódó cikkek
- Az IBM 2015-re megduplázza részvényarányos eredményét
- A Deutsche Telekom már profitra váltott
- Magyar Telekom - kisebb bevétel és nyereség
- Lendületben a tárolóspecialista MHM Computer
- Ismét perbe hívja a Nokia az Apple-t
- Olcsóbb áramot és földgázt is szolgáltat immár a Magyar Telekom
- Újabb pénzügyi rekord a Check Pointnál
- T-Mobile: küszöbön a milliomodik mobil internetező
- A Google negyedik éve a világ legértékesebb márkája
- Kapsch CarrierCom: lezárult a Nortel-divíziót érintő felvásárlás
Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.