Informatika a felsőoktatásban - lépéstartási dilemmák

Fekete Gizella, 2009. február 16. 20:04

Előző cikkünkben az intézmények, a képzési rendszer szintjén boncolgattuk a végzősök piacképes tudásával, illetve annak hiányával összefüggő kérdéseket. Most a tananyagok felől közelítünk az IKT-, az informatikai cégekkel való együttműködés fontossága megítélésének kérdéséhez. A technológia fejlődésével való lépéstartás megkívánná az oktatási anyag gyakori és gyors fejlesztését. Ehhez azonban le kéne küzdeni néhány, az oktatási rendszer, az intézmények „adottságaiból” eredő akadályt. Néhány intézmény, megtalálva a kiskapukat, törekszik a lépéstartásra. S bármilyen hihetetlenül hangzik, ez nem feltétlenül (csak) anyagiak, mint inkább oktatói felkészültség és/vagy hozzáállás, intézményszintű szemléletváltás (vezetőikkel az élen), időgazdálkodás és a külvilággal való kapcsolatteremtési és -tartási képesség, hatékonyság függvénye.

A teljes cikk a Business Online-ban, itt olvasható.

Kulcsszavak: karrier oktatás

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A kiberbűnözők piszkos játéka: 9+1 kibertámadás a sport világából

2024. június 12. 11:43

Elstartolt a Startup Safari Budapest 2024

2024. június 10. 11:40

Marad-e az AI homály a vállalkozások körében?

2024. június 3. 13:02

Az Everguest szoftvere felforgatja a turizmus állóvizét

2024. május 27. 17:30