econet.hu: megerősödött üzletágak, másfélszeres árbevétel
Az econet.hu cégcsoport 2008-ban 6,447 milliárd forint árbevételt ért el, mely 47 százalékkal meghaladta az előző év azonos időszakának teljesítményét. A társaság csoportszintű üzemi eredménye 48 százalékkal emelkedve 309 millió forintra növekedett. A 2008. évi EBITDA 30 százalékkal, 547 millió forintra nőtt, a csoport adózott eredménye pedig 97 százalékkal emelkedve 80 millió forintot ért el.
A terveket teljesítő médiaüzletág piaci részesedése növekedett, növekvő árbevételt biztosítva a társaság számára.
Az ingyenes programmagazinok szegmensében - az üzletág meghatározó terméke-, az Est magazinok piaci részesedése 60% feletti. A sajtópiaci termékfejlesztéseknek (EST.TV Magazin, Time Out Budapest) köszönhetően az EMG Print portfolió piaci részesedése 2008-ban jelentősen nőtt, és megközelítette az 5,5 százalékot. A teljes magazinpiac listaáras bevételei 2008-ban mindössze 4 százalékkal nőttek, az EMG Print üzletága ugyanakkor 2008-ban közel 18,5 százalékkal növelte listaáras bevételeit.
A econet.hu csoport a rádiós piacon is jelen van, a radiocafé 98.6-tal, melynek árbevételei 2008-ban 11 százalékkal növekedtek, többek között az egyedi értékesítési modellnek köszönhetően. Ez a nagyságrend lényegesen meghaladja a rádiós piac 2008. évi növekedésének mértékét.
A csoport portfóliójának eleme még EMG Online, bevételeinek növekedése közel megegyezik a piaci növekedési trenddel, piaci részesedése relatív alacsony, várhatóan csak 2009-ben fogja átlépni az 1 százalékot. Az indoor piac mozgása gyakorlatilag teljes mértékben az EMG kezében van, az EMG Indoor értékesítési bevételei 2008-ban is növekedtek.
A Sziget Kft. eredménye - a megszerzett részesedés 50 százalék alatti mértéke miatt - egyelőre nem kerül teljes körűen bevonásra az econet.hu Nyrt. konszolidációjába, erre csak a következő 25 százalékos üzletrész megvásárlásával, 2009-ben kerülhet majd sor. A Sziget Kft. által elkészített előzetes mérleg szerint a 2008. évi EBITDA teljesítmény 229 millió forint, mellyel az akvizíció kapcsán meghatározott 2008. évi 200 millió forintos EBITDA teljesítmény elvárást a Sziget Kft. túlteljesítette.
A telekommunikációs üzletág internetszolgáltatásból származó árbevétele 2008-ban közel 20 százalékkal növekedett, miközben a hazai ADSL-piac bővülési üteme lelassult. 2008-ban a vállalati szegmensnek értékesített Megafone telefonszolgáltatás bevétele közel 50 százalékkal emelkedett, az üzletág bevételének már 12%-át eredményezte. Lakossági ügyfelei számára az internetszolgáltatás mellett a társaság elérhetővé tette - az üzleti partnerek körében már sikeresen működő, CP alapú - hangszolgáltatási termékét, így a több lábon álló szolgáltatási kör a lakossági területen is megvalósult.
A távközlési piac szempontjából fontos esemény volt 2008 októberében a Nemzeti Hírközlési Hatóság által mobil kiírt pályázat, melyre az Externet Nyrt. és a Telekom 4 Magyarország Távközlési Zrt. által közösen alapított, DreamCom Távközlési Kft. benyújtotta pályázatát. Jelen pillanatig pályázati eredmény még nem született. A DreamCom Kft.-ben az Externet Nyrt. 30 százalékos részesedéssel rendelkezik.
Kapcsolódó cikkek
- Pannon: kisebb bevétel és nyereség az első negyedévben
- 36 százalékkal csökkent a Telenor profitja
- Eredményei alapján kifelé tart a válságból a Siemens
- A Motorola váratlanul negyedéves profitot jelentett
- Az Infineon félvezetőgyártó nyereségre váltott
- A SAP majdnem megkétszerezte eredményét
- Csalódást okozó negyedéves eredmény az Ericssonnál
- A Kulcs-Soft részvényenként 20 forint osztalékot javasol
- Meglepetésre nyereséges volt a Sony Ericsson az I. negyedévben
- Az econet.hu projektcége aláírta az Exit megvételéről a szerződést
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.