Nyolcadik generációs LCD üzemet nyit az LG
Az LG Display hétfőn megkezdte a termelést új, 1,6 milliárd dolláros költséggel épült üzemében. Az LCD-gyártósor fő termelési területe a televíziógyártás lesz, ám már az úgynevezett nyolcadik generációs technológiával. Ez egyszerre olcsóbb gyártást és takarékosabb panelek előállítását teszi lehetővé, ami napjainkban már komoly értékesítési szemponttá lépett elő, olyannyira, hogy az EU tervei szerint a hűtőgépekhez és mosógépekhez hasonlóan külön energiakategóriákba sorolnák a készülékeket. Az új gyártósor másik előnye, hogy igen nagy, 2,2 méterszer 2,5 méteres gyártópanelekből vágják ki a kijelzőket, ami a méret növelését is lehetővé teszi az olcsóbb gyártás mellett. Ez a gyártólapméret az LG Display szerint leginkább a 32, 47, 55 inches átmérőjű, vagyis akár közel másfél méteres kijelzők előállításához illik a legjobban, ilyenkor a legkisebb a veszteség, tehát legjobb a gyártás hatásfoka. Az új gyár azért is fontos lépés, mert a kezdetben havi 20 ezer gyártólappal számoló, később ezt 83 ezerre feltornászó üzem a világ második legnagyobb LCD kijelzőgyártójának zászlóshajója lesz.
Közben a piac is változik, az eddig viszonylag kis felvevőpiacnak szánt Kínában külön csomagot dolgoztak ki a vidéki lakosság elektronikai-cikk fogyasztásának növelésére, így itt jelentősebb értékesítések várhatók. Az LG szerint az idei várható 134 millió eladott LCD televízióról 2011-re 181 millióra nő az évi fogyasztás, igaz, közben csökkenő árakkal számolnak, tehát a profit nem fog arányosan nőni. Mindeközben a konkurencia is résen van, a Samsung és a Sony által létrehozott S-LCD közösvállalat április és június között folyamatosan üzemeli be saját, 1,8 milliárd dolláros költséggel épülő hasonló üzemét a szintén dél-koreai Tangjeongban.
Kapcsolódó cikkek
- 1 ms 27"-es Viewsonic LCD
- LG HR500: 85 órányi HD-felvételt lehet tárolni az új Blu-ray lejátszón
- Az LG Electronics javította eredményeit
- LG: arccal a környezetvédelem felé
- Újabb zenemobilt kínál az LG
- A HDTV-standard fékezi az LCD-fejlesztést
- BenQ LCD hihetetlen kontraszttal
- LG MINI GD880: korlátok nélküli webes élmény
- Sharp 3D mobilkijelzők
- Red dot és iF formatervezési díjakat nyertek az LG telefonok
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.