Getronics: javul az eredményesség
Az informatikai szolgáltatásokat nyújtó, összesen 450 dolgozót foglalkoztató Getronics két magyar leányvállalatának árbevétele tavaly az előző évihez hasonlóan 14 milliárd forint volt, miközben a társaságok jelentősen, 20, illetve 100 százalékkal növelték adózás előtti eredményüket.
A Getronics Magyarország Kft., amely az árbevétel mintegy kétharmadát hozta, adózás előtti nyereségét több mint 20 százalékkal növelte az egy évvel korábbi 371 millióhoz képest, míg a másik leányvállalat, a Getronics regionális szolgáltató központjaként (GSC Budapest) működő EMEA Távolsági Szolgáltató Zrt. 198 millió forintról 362 millió forintra javította profitját.
Rátkai Péter, a Getronics Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója ezzel kapcsolatban az MTI-nek elmondta, auditált számaik még nincsenek a tavalyi évről, de a holland anyavállalatuk már tavaly is várta a magyar cégektől, hogy elsősorban ne bevételüket növeljék, hanem a nyereségüket, illetve azt, hogy a tevékenységen belül egyre nagyobb hányadot tegyen ki a magas hozzáadott értékű szolgáltatás. Az ügyvezető szerint ezeket az elvárásokat teljesítik, hiszen 2008-ban a nyereséghez hasonlóan 20 százalékkal nőtt a szolgáltatási bevétele is a kft.-nek: a 10 milliárdos bevételből 2008-ban már 8 milliárdot tett ki a szolgáltatás, míg a fennmaradó rész az eszközértékesítésből származott.
A másik leányvállalat, az EMEA Távolsági Szolgáltató Zrt. 3,812 milliárd forintos árbevétele teljes egészében exportált szolgáltatás. A magasan képzett magyar munkaerőt alkalmazó cég létszámát a tervek szerint 2010-ig duplájára növelik, így a vállalat 2 éven belül 800 főt fog foglalkoztatni Magyarországon.
Rátkai Péter kifejtette, a fő cél az idén is az, hogy mind több bevételük legyen szolgáltatásból, s tovább javuljon az eredményességük. A szolgáltatási bevétel növekedését a cég elsősorban az uniós projektektől várja, illetve bízik abban, hogy egyre több folyamatos, egyedi, speciális szakértelmet kívánó erőforrás-kihelyezési (outsourcing) szerződést köt magyarországi cégekkel.
A tulajdonos holland KPN távközlési csoport 2008. évi árbevétele 16 százalékkal, 2,0 milliárd euróval, 14,6 milliárd euróra nőtt. A csoport kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredménye (EBITDA) 5,1 milliárd euró volt, a teljes árbevétel 36 százaléka, ami 3,2 százalékkal nagyobb a 2007. évinél.
Kapcsolódó cikkek
- Pannon: kisebb bevétel és nyereség az első negyedévben
- 36 százalékkal csökkent a Telenor profitja
- Eredményei alapján kifelé tart a válságból a Siemens
- A Motorola váratlanul negyedéves profitot jelentett
- Az Infineon félvezetőgyártó nyereségre váltott
- A SAP majdnem megkétszerezte eredményét
- Csalódást okozó negyedéves eredmény az Ericssonnál
- A Kulcs-Soft részvényenként 20 forint osztalékot javasol
- Meglepetésre nyereséges volt a Sony Ericsson az I. negyedévben
- Idén még stagnál, jövőre már nő az informatikai outsourcing piac
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.