MasterCard: hódítanak az érintés nélküli bankkártyák
Az érintés nélküli bankkártya technológia lényege, hogy a kártyát 20 eurónál kisebb összeg esetén elég néhány centiméterre vinni a leolvasóhoz, és már meg is történt a fizetés. Nagyobb összeg esetén a leolvasás után a PIN kódot is meg kell adni, de PayPass kártyával így is gyorsabban lehet fizetni, mintha készpénzt kapna a pénztáros.
Az érintés nélküli technológiát elsősorban gyors fizetést igénylő környezetben használják, például gyorséttermekben, mozikban, benzinkutaknál, de jól alkalmazható tömegközlekedési eszközökön, mozgóárusoknál és sport stadionokban is.
Jelenleg 28 országban, összesen 141 ezer PayPass elfogadóhely van, többek között Csehországban, Szlovákiában, Lengyelországban, Romániában és Szerbiában.
A közelmúlt egyik leginkább figyelemre méltó újítása a 2008-ban, Törökországban bevezetett "smart sticker", ami egy mobiltelefonokra ragasztható matrica, s amelyet a PayPass kártyákhoz hasonló módon, az olvasóhoz közelítve lehet használni. A bankkártyamatrica hagyományos tizenhat jegyű sorszámot visel, hitelkártyaként működik, de csak úgynevezett érintés nélküli terminálon használható.
A MasterCard nemrégiben végzett felmérése szerint az érintés nélküli technológia fejlődésével a bankkártyák a kisösszegű fizetéseknél is jelentős területet hódítanak el a készpénztől. A PayPass kártyával rendelkezők 41 százaléka azt válaszolta, hogy jóval ritkábban használ készpénzt, mint két évvel ezelőtt. Ennél többen (77 százalék) nyilatkoztak úgy, hogy elsődleges fizetési eszközként tekintenek a plasztikra, és csak akkor használnak készpénzt, ha kártyás fizetésre nincs mód.
Az érintés nélküli technológia kereskedői oldalról is pozitív visszhangot keltett: a PayPass-t elfogadó üzletek vezetői szerint nőtt a vásárlók lojalitása, és az ilyen típusú kártyát használó vevők aránya tavaly 14 százalékra emelkedett a 2007. évi 8 százalékról. A PayPass elfogadása óta elsősorban a gyorséttermek, a gyógyszertárak és az élelmiszerüzletek forgalma nőtt a technológia révén.
Ami a technológia nem bankkártya alapú felhasználását illeti, a MasterCard által megkérdezett PayPass felhasználók leginkább a PayPass kulcstartóban, és a mobiltelefonra ragasztott matricában látnak fantáziát.
Kapcsolódó cikkek
- Bankkártya-elfogadást ösztönző, hazai MasterCard kampány
- Visa Europe: a tranzakciók összértéke 856 milliárd euró 2009-ben
- Az internetezők 23%-a bankkártyáját is használja a neten
- A hitelkártyaadat-lopás lesz a kiberbűnözők legjövedelmezőbb "üzletága"?
- Bankkártya helyett pénztárcatelefon
- Az USA történetének legnagyobb banki adatlopása, 40 millió hitelkártya adatait szerezték meg
- Tavaly 4 százalékkal nőtt a bankkártyák száma
- A bankkártyáknál dinamikusan terjed a csiptechnológia
- Bankkártyákról mindenkinek - új online MNB kiadvány
- Bankkártya beépített billentyűzettel
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.