IBM: vártnál jobban csökkent a negyedéves bevétel
![](/download/viewattach/72595/1/40/preview-1376055850.jpg)
A cég árfolyama 2,5 százalékos veszteséget is mutatott a hétfői New York-i tőzsdeidőn túli kereskedés kezdetén. Később a csökkenés mérséklődött az IMB bejelentésére, miszerint most biztosabbnak látja idei terveinek a megvalósulását, mint korábban.
Az IBM negyedéves bevétele 21,71 milliárd dollárra csökkent az egy évvel korábbi 24,50 milliárd dollárról. A szakértők 22,56 milliárd dollárra számítottak.
A márciussal záródott első három hónapban a vállalat adózott eredménye 1 százalékkal 2,30 milliárd dollárra hanyatlott az egy évvel korábbi 2,32 milliárd dollárról. A részvényarányos eredmény ugyanakkor 1,64 dollárról 1,70 dollárra nőtt. Ez felülmúlta a szakértők 1,67 dolláros becslését.
Kapcsolódó cikkek
- Az IBM 2015-re megduplázza részvényarányos eredményét
- Pannon: kisebb bevétel és nyereség az első negyedévben
- 36 százalékkal csökkent a Telenor profitja
- Eredményei alapján kifelé tart a válságból a Siemens
- A Motorola váratlanul negyedéves profitot jelentett
- Az Infineon félvezetőgyártó nyereségre váltott
- A SAP majdnem megkétszerezte eredményét
- Csalódást okozó negyedéves eredmény az Ericssonnál
- A Kulcs-Soft részvényenként 20 forint osztalékot javasol
- Meglepetésre nyereséges volt a Sony Ericsson az I. negyedévben
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
1 millió eurós befektetést kapott egy magyar fenntarthatósági startup
Jelentős összegű befektetést kapott a denxpert EHS&S software nevű magyar startup, amely környezet- és munkavédelmi, illetve fenntarthatósági adatok gyűjtésében, kezelésében és auditbiztos reportolásában segíti a vállalatokat. A régióban piacvezető cég skálázásra és nemzetközi terjeszkedésre használja majd az Óbuda Uni Venture Capital (ÓUVC) és a Sofia Angel Ventures (SAV) közös befektetését.
K&H: példaszerű szövetség a mesterséges intelligencia-fejlesztés terén
A természetes emberi beszéd működésének alaposabb megértését célozza az a kutatási együttműködési megállapodás, amelyet a Szegedi Tudományegyetem és a K&H Csoport képviselői írtak alá. A kutatási együttműködés célja a természetes nyelvi megértés finomítása és integrációja olyan, minden K&H-ügyfél számára elérhető digitális asszisztens számára, amelynek a működése mesterséges intelligencián (AI) alapul.
Alelnököket választott a Magyar Marketing Szövetség
A szövetség a marketing szakmai, illetve társadalmi szerepének további mélyítését tűzte ki célul, ennek érdekében a közösségi munka szervezése, a nemzetközi kapcsolatok koordinálása, az edukációs projektek, valamint a vállalati és partnerségi kapcsolatok területén a jövőben három alelnök támogatja majd a szövetség tevékenységét.
Lemaradunk, ha nem tanuljuk meg használni a mesterséges intelligenciát
Megállíthatatlan a mesterséges intelligencia (MI) térhódítása a magyar iskolákban: a tanárok közel 40 százaléka és a diákok harmada rendszeresen használja a technológiát, amely tízből kilenc pedagógus szerint 2-3 éven belül át fogja alakítani az oktatást.
Közel 60%-os árbevétel növekedést ért el tavaly az online fizetési megoldásokat kínáló Barion
Már több mint 15 országban szolgálja ki e-kereskedelmi partnereit az adatvezérelt fizetési megoldásokra specializálódott Barion. A magyar fintech cég 2023-ban összesen 6.8 millió eurós árbevételt ért el a bel- és külpiacokon, mely a jelenlegi makrogazdasági környezetben szinte ritkaságszámba megy a szektorban.