Profitfigyelmeztetés a Deutsche Telekomtól

MTI Sajtóadatbank, 2009. április 22. 10:16

A nagy európai integrált távközlési szolgáltatók közül elsőként a Deutsche Telekom, a Magyar Telekom tulajdonosa adott ki profitfigyelmezetést a gazdasági válságra hivatkozva. A hírre zuhanni kezdett a vezető európai szolgáltatók részvényeinek árfolyama.

A cég elsősorban azzal indokolta a figyelmeztetést, hogy a mobilüzletág gyengén szerepelt az Egyesült Államokban, Nagy-Britanniában és különösen Lengyelországban, ezért a társaság immár azt várja, hogy legszélesebb üzemi eredménye (EBITDA) rendkívüli tételek nélkül 2-4 százalékkal fog elmaradni az idén a tavalyitól. Február végén még - amikor még felfelé módosítottak - azt várták, hogy az EBITDA ugyanannyi lesz, mint 2008-ban, azaz 19,5 milliárd euró.

Az év első negyedében 6 százalékkal nőtt a társaság bevétele, 15,9 milliárd euróra, első ízben beleértve a megvásárolt görög OTE távközlési szolgáltatót is. A kiigazított EBITDA-eredmény 3 százalékkal 4,8 milliárd euróra emelkedett.

A Deutsche Telekom bejelentésére tíz százalékot meghaladó mértékben esett a részvényeinek árfolyama, de mínuszban volt több vezető európai szolgáltató is. Bár az ágazat eddig még viszonylag jól állta a sarat a válságban más szektorok cégeihez képest, egyfajta menedéket nyújtva a befektetőknek, mára kiderült, hogy sok cég csak igen csekély mértékű, illetve semmi növekedésre nem számíthat a telített piacokon, amire többnyire költségcsökkentéssel, leépítésekkel válaszolnak.

Kulcsszavak: Deutsche Telekom +mérleg

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai

Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.

2024. november 22. 10:15

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01