Magyar hirdetők: csak a reklámtechnikák töredékét használják

forrás: Carnation Consulting forrás: Carnation Consulting, 2000. március 18. 09:04
A szakértői becsléseket mintegy 10 százalékkal meghaladva, 345 millió forintra növekedett az on-line reklámipar forgalma az 1999-es év során - derül ki a Magyar Reklám Szövetség és a Carnation Research közös kutatásából.
Az elsődleges piaci információk vizsgálata az on-line reklámipar számos jellegzetességére mutatott rá: Az iparág sajátos marketingismereteket követelő területté fejlődött, ahol a célcsoport elérésének hatékonysága a hagyományos média sokszorosa lehet. Ennek alapfeltétele, hogy a hirdető vagy ügynöksége pontosan ismerje a piacon elérhető on-line médiatípusokat, és az adott médiumon ki tudja választani a számára optimális reklámtechnikát. Ez a reklámtechnika a megrendelések 88 százalékában ma még reklámcsíkokban - bannerekben - merül ki.

"Az on-line média szegmentálódásával a hirdetők számára egyre kifinomultabb lehetőségek állnak rendelkezésre a hatékony elérés érdekében - emelte ki Avasi Gábor, a Carnation vezető tanácsadója. - Ennek egyik módja már a médium kiválasztása is, amelyben lassú fejlődés látható. A széles internetező réteget elérő általános portálok hirdetési bevételeinek 53 százaléka az informatikai és távközlési szektorból származik, ami nyilvánvalóan pontos célzást jelent, és a pénzügyi vertikumot lefedő gazdasági portálok hirdetési bevételei hasonlóan 48 százalékban pénzügyi szolgáltatóktól származnak."

Az eredmények alapján az on-line médiapiac szegmensei eltérő tulajdonságokat mutatnak: a magas látogatottságú, általános tematikájú site-ok bevételstruktúrájára jellemző, hogy annak több mint 50 százaléka reklámügynökségek megbízásaiból származik, és 90 százalékban bannermegjelenésekre irányul. Ezeken a site-okon az ezer megjelenésre eső átlagos ár 3500 forint. A közepes méretű és látogatottságú, specializálódott site-okon ezzel szemben a megbízások 60 százaléka közvetlenül a hirdetőtől származik, és jelentős - 23 százalékos - részarányt képviselnek az on-line szponzorációk a reklámbevételekben. Mivel e site-okon egy-egy célcsoport elérése jóval hatékonyabb, a bannerek megjelenési ára is magasabb, átlagosan 4300 forintba kerül ezer megjelenés. A kisebb site-ok megbízásai az előbbinél is magasabb, 73 százalékban származnak közvetlen hirdetőtől, és 98 százalékban bannerekre irányulnak. E site-okon a legkedvezőbbek a hirdetési árak, átlagosan 3700 forintba kerül ezer bannermegjelenés.

Magyarország on-line reklámpiacán még számos lehetőség kihasználatlanul áll: "A hirdetések profilját vizsgálva látható, hogy az informatikai és távközlési szektor számára alapvető fontosságú már az on-line reklámmegjelenés. Második helyen a pénzügyi szolgáltatások reklámja áll, ugyanakkor az FMCG szektor és az utazásszervezés szokatlanul alacsony összegekkel szerepel a kutatási eredményekben" - tette hozzá Szücs Zoltán, a Carnation vezető tanácsadója. A jövőben minden bizonnyal kiegyenlítettebbé válik a hirdetői szektorok eloszlása, és a bannermegrendelések mellé is felzárkózik az on-line szponzoráció és az elektronikus hírlevelekbe ágyazott reklámok. Ehhez azonban mind az on-line médiaszolgáltatásoknak, mind a megrendelők igényeinek ki kell alakulnia.

A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet

A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél. 

2024. november 21. 20:54

Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál

A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról. 

2024. november 21. 19:31

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

MyPhoneExplorer 2.2.0

Android mobiltelefonokhoz alkalmazható szinkronizáló program. Telefonkönyv, SMS, híváslista, naptár, üzenetek és hasonló feladatok ellátására szolgáló kitűnő alkalmazás, ami Outlook Express és Thunderbird címjegyzék támogatással is rendelkezik.

2024. november 21. 17:11

Battery Monitor 10.4

A kis alkalmazás számos hasznos információt szolgáltat az akkumulátorunk aktuális állapotáról. Többek között hangjelzéssel figyelmeztet, ha a töltési szint kritikusra csökken, vagy ha elérte a maximális szintet.

2024. november 21. 17:09

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01