5000 főt bocsát el a Nokia Siemens Networks
A 2007-ben alakult Nokia Siemens Networks 64 ezer fős személyi állományának 7-9 százalékát építi le.
A Nokia Siemens bejelentése szerint a vállalat reagálva a megváltozott piaci körülményekre, jelentős elbocsátásokat tervez. Az alkalmazottak 7-9 százalékától terveznek megszabadulni 2011-ig. Az óriási, 64 ezer fős állomány mellett ez azt jelenti, hogy nagyjából 5700 fő számíthat arra, hogy új munkahely után kell néznie. A Nokia nem csupán átszervezésre, hanem kifejezetten elbocsátásokra készül, így a folyamat meglehetősen drága lesz, a végkielégítésekkel együtt várhatóan több mint félmilliárd euróba kerül majd a vállalatnak. Mindez azonban megéri, hiszen ezek a költségek egyszeri alkalommal jelentkeznek 2011 végéig, míg a lépéstől onnan számítva hasonló mértékű, félmilliárd eurós megtakarítást várnak minden évben. A személyi állomány megkurtításával együtt a vállalatrészek számát ötről háromra mérséklik, szintén hatékonyságnövelő és költségcsökkentési célzattal. Erre pedig szükség is van, hiszen a vállalat értékesítései 21 százalékkal 2,8 milliárd euróra estek vissza a harmadik negyedévben, míg a operatív veszteség elérte az 1,1 milliárd eurós határt. A kilátások pedig továbbra sem kedvezőek a szektor számára, a hálózatokkal foglalkozó terület előrejelzéseit éppen a múlt hónapban módosította lefelé a Nokia, a cég 2009-re 5 százalékos visszaesést vár a piacon. Mindez azonban nem jelenti a vállalat befagyasztását, a most folyó felvásárlásokat folytatják, és a jövőben további akvizíciókat terveznek.
Kapcsolódó cikkek
- Ismét perbe hívja a Nokia az Apple-t
- Nőtt a Nokia profitja
- Mobilböngésző céget vesz a Nokia
- Erős profitnövekedés a Nokiánál a negyedik negyedben
- A Nokia 40 százalékos piaci részesedésre tör
- Romló eredmény kilátásai miatt rontott a Nokia adósbesorolásán a Fitch
- A Nokia bezárja több márkaboltját
- A kutatás-fejlesztésen is spórol a Nokia
- A Nokia megvenné a Palm-ot?
- Termékhamisítás elleni céget alapít a Nokia és az SAP
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.
Új üzlet és vállalatoknak szánt, prémium szolgáltatás az iCentre-nél
Az iCentre megnyitotta új üzletét Óbuda első számú bevásárlóközpontjában. Az eseményen a cég új iCentreCare szolgáltatásának részleteit is ismertette, amely segítségével a vállalatok egyszerűen és hatékonyan kezelhetik Apple eszközeiket, és maximálisan kihasználhatják azok előnyeit az üzleti működésük során.
Felújított műszaki cikkek a fókuszban a Vatera idei Black Weeksén
A Vateránál a fekete péntek nem a mértéktelen költésről szól, a bizonytalan gazdasági helyzethez igazodóan a piactér idén november 15. és december 1. között olyan speciális Black Weeks kampányt rendez, amelynek keretében felújított (refurbished) termékeket árusító partnerkereskedők több ezer felújított okostelefonja, laptopja mellett vaterás eladók termékei is elérhetők lesznek akciós áron.