Peren kívül kiegyeztek az eBay és a Skype alapítói
A vita onnan eredeztethető, hogy az eBay még 2005-ben 3,1 milliárdot fizetett a szolgáltatóért, ám a Skype működését biztosító GlobalIndex technológia a VoIP telefonos társaság alapítóinak tulajdonában lévő Joltid bejegyzett terméke. Amikor az eBay 2005-ben 2,6 milliárd dollárért megvásárolta a Skype-ot, licencszerződést kötött az alapítókkal a GlobalIndex használatáról, amit a Joltid később fel kívánt mondani.
Amennyiben az illetékes amerikai bíróság a Joltid javára döntött volna, az eBay számára csupán két lehetőség maradt volna: vagy lecseréli a Skype P2P technológiáját, vagy pedig kénytelen lesz beszüntetni a szolgáltatást. A helyzetet tovább bonyolítja, hogy a Skype a vártnál nehezebben tud bevételekre szert tenni a VoIP telefonos rendszeren keresztül. Mivel a szolgáltatás az interneten ingyenes és csupán a külső hálózatokba történő hívásokért kell fizetni, bevételi forrásként marad a reklámfelület, illetve a licencdíjak, amiket más társaságok fizetnek azért, hogy integrálhassák a Skype-ot saját termékeikbe. Ha még ez sem lenne elég, az eBay az augusztusban felmerült jogi vita és a kis nyereség miatt szeptemberben meghirdette és napok alatt eladta a Skype kétharmadát. Az aukciós portál kétmilliárd dollár körüli árat szeretett volna kapni leánya 100%-áért, ezzel szemben annak kétharmadát sikerült eladnia 1,9 milliárdért, tehát az eBay megvált az általa birtokolt népszerű VoIP-szolgáltató 65%-ától, ám továbbra is megőrzött magának 35% tulajdonrészt. Az ügylet lezárását eredetileg a negyedik negyedévre tervezte az eBay és a vásárló befektetői csoport, ezt veszélyeztette a jogi vita.
A megállapodás értelmében a Skype alapító Niklas Zennstrom és Janus Friis lemond az alapszoftverhez kötődő jogairól, azok teljes egészében a Skype tulajdonába kerülnek, cserébe 14 százalékos tulajdonjogot kapnak a VoIP vállalatból. Az új felállással a vállalat értékesítése után a felvásárló befektető csoport 56 százalékos tulajdonjoggal rendelkezik majd, míg az eBay 30 százalékos részesedést tart meg, arról nem szól a közlemény, hogy a vételárat mindez befolyásolja-e, és ha igen, milyen mértékben.
Kapcsolódó cikkek
- Lendületben a tárolóspecialista MHM Computer
- Ismét perbe hívja a Nokia az Apple-t
- Videokonferencia-lehetőséggel bővül a Skype
- Olcsóbb áramot és földgázt is szolgáltat immár a Magyar Telekom
- Újabb pénzügyi rekord a Check Pointnál
- T-Mobile: küszöbön a milliomodik mobil internetező
- A Google negyedik éve a világ legértékesebb márkája
- Kapsch CarrierCom: lezárult a Nortel-divíziót érintő felvásárlás
- Felfüggesztették a Magyar Telekom tőzsdei kereskedését
- Mobilüzletágat alakítana ki a UPC
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.