A közepes méretű vállalatok az adatközpontok éllovasai

forrás Prim Online, 2010. január 15. 09:01

Az adatközpontok összetettsége, a nagyszámú alkalmazások és a katasztrófa utáni helyreállítási terv jelentik a legfőbb kihívást a 2010-es esztendőben - derül ki a Symantec tanulmányából.

A Symantec közzé tette az adatközpontok helyzetéről szóló 2010. évi tanulmányának megállapításait. A kutatás 2009 novemberében 26 ország 1780 adatközpont-vezetője részvételével készült. Az idén már harmadik éve megjelentetett felmérés rávilágít, hogy a közepes méretű vállalatok (2000 és 9999 közötti alkalmazotti létszám esetén) a kis- és nagyvállalatoknál jóval szívesebben kezdeményeznek, amikor az új technológiák alkalmazására kerül sor.

A tanulmányból kiderül, hogy a közepes méretű vállalkozások átlagosan 11-17 százalékkal szívesebben vetik be az informatikai költségek csökkentésére és a növekvő kihívások hatékonyabb kezelésére a különböző IT megoldásokat, például a cloud-computing-ot, az egyszeresítését, a többszörözést, a szerver-virtualizációt vagy éppen a folyamatos, valós idejű biztonsági mentést.

Figyelemreméltó, hogy a közepes méretű szervezetek adatközpontjai nagyobb aktivitást mutatnak és egyre több informatikai vezető - az összes megkérdezett fele- jósolja az adatközpontok jelentős átalakulását illetve az új alkalmazások rohamos elterjedését 2010-ben.

A közepes méretű vállalatok a személyzetre és annak képzésére is nagyobb hangsúlyt fordítanak, mint kisebb illetve nagyobb társaik. Megdöbbentő, hogy a válaszadó cégek felénél a szakemberhiány mekkora problémát jelent. Az alkalmazottak felvételével kapcsolatban a legnagyobb gondot a pénzforrások és a képzett pályázók megtalálása jelenti. A vállalatok hetvenhat százalékánál az idén ugyanannyi vagy több a betöltetlen állás.

Az egyik legnagyobb fejtörést az egyre bonyolultabb kezelhetőség és a szaporodó alkalmazások jelentik. Az összes vállalat egyharmada szerint a túl sok alkalmazás gátolja az alkalmazottak termelékenységét. A megkérdezettek fele találja úgy, hogy nehéz és költséges dolog megfelelni a szolgáltatási szint megállapodásoknak (SLA). A szervezetek 71 százalékánál tervezik az adatok folyamatos növekedése miatt az adatredukáló módszerek, például az egyszeresítés bevezetését.

Továbbra is van még mit javítani a katasztrófa utáni helyreállításon – derül ki a Symantec-tanulmányból. A katasztrófa utáni helyreállítási tervek egyharmada dokumentálatlan, vagy még finomítani kell rajta, esetleg hiányoznak belőlük az olyan fontos informatikai összetevők, mint a cloud-computing, a távoli hozzáférés vagy a virtuális szerverekre vonatkozó konkrét részletek. További probléma, hogy a vállalatok közel egyharmada az elmúlt 12 hónap során nem tesztelte a katasztrófa utáni helyreállítás tervét.

A virtualizálást megelőzve a biztonságot, a mentés és helyreállítást, valamint az adatok állandó védelmét tartják fontosnak 2010-ben a válaszadók. A vállalatok nyolcvanhárom százaléka minősítette a védelmet meglehetősen vagy rendkívül fontosnak. Hetvenkilenc százalékuk szerint a mentés és a helyreállítás meglehetősen vagy rendkívül fontos, és 76 százalékuk tartja az adatok folyamatos védelmét az egyik prioritásnak.

A virtuális gépek védelme továbbra is nagy figyelmet kap. A cégek 82 százaléka mérlegeli a virtuális technológiák bevezetését 2010-ben. A válaszadók a virtuális gépek lemezképéből történő részlet-helyreállítást tartja a legösszetettebb feladatnak.

Executive quote


A kutatásban résztvevő magyar vállalatok nagyon óvatosan állnak az adatközpontok kérdéséhez. 60 százalékuk szerint a humánerőforrás fontos szerepet játszik majd a 2010-es évben és a legtöbben (80 százalék) egyetértettek abban, hogy idén csak apró módosításokat szeretnének eszközölni adatközpontjaikban. Jóllehet, a válaszadók csaknem fele tervezi, hogy a cloud computing-ot beépíti a stratégiai tervek közé, általánosságban mégis inkább a költégek optimalizálása és a meglévő infrastruktúra működtetéséhez szükséges személyzet megtartása lesz a legfontosabb célkitűzés 2010-ben.

 

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01