Innovate! 2010: magyar a dobogón
Sikeresen szerepelt a berlini startup-versenyen a hazai fejlesztésű egészségügyi kereső, a HealthMash. Erős mezőnyben, 22 induló közül került dobogóra a WebLib angol nyelvű megoldáskeresője.
A Mike Segal vezette Guidewire Group által összesen 23 helyszínen megrendezett Innovate! 2010 eseménysorozat berlini fordulóján magyar fejlesztésű szoftvert választott a zsűri az első három közé. A 13 európai és 10 amerikai helyszínen megrendezett nagyszabású eseményt az egyik legnagyobb startup-versenyeként ismerik világszerte. A verseny célja, hogy bemutatkozási lehetőséget biztosítson a feltörekvő, tehetséges vállalkozások számára, illetve hogy a legjobbakat megismertesse a befektetők, multinacionális vállalatok képviselőivel.
A versenyen a hagyományos pár perces prezentációk után pontozzák a vállalkozásokat, s az itt kialakult ún. G/Score alapján alakul ki a végső sorrend, amelyből a befektetők pontosan látják, hogy mekkora a piaci lehetősége a pályázónak, milyen területen erős és mely szempontokból gyenge az adott startup. Ebben a rendszerben különösen nagy eredmény, hogy egy hazai keresőfejlesztő cég terméke került a győztesek közé.
A berlini versenyen egy győztest és két dobogóst – úgy nevezett runner up helyezettet – hirdettek, s ezek egyike volt idén a WebLib által fejlesztett HealthMash.com egészségügyi kereső és tudásbázis. A győztes egy német cég, a Numenus, egy realtime raytracing programmal indult, míg a másik runner up a lengyel AdTaily, egy új online hirdetési megoldást mutatott be.
A 23 különböző helyszínen minden esetben három dobogós helyezettet választ ki a zsűri, s a versenysorozat végére így alakul ki az Innovate! 100 teljes listája, amely összegzi az év legígéretesebb vállalkozásait. A HealthMash.com fejlesztői immár megszerezték az esélyt, hogy felkerüljenek erre a 100 vállalkozást reflektorfénybe állító összesítésre.
Jóföldi Endre, a WebLib Kft ügyvezetője szerint az Innovate! 2010 rendezvényen elért eredmény, pontosan mutatja a cég által fejlesztett HealthMash.com egészségügyi tudásbázis és megoldáskeresőben rejlő üzleti lehetőségeket, amelyet a befektetőkből álló szakmai zsűri is egyértelműen kiemelt.
Kapcsolódó cikkek
- LUMImask: délután is ébredhetünk napfelkeltére
- Színvakoknak is színes a világ okostelefonnal
- A közösségi hálók segíthetnek a világjárványok megelőzésében
- Bőrráktól védő alkalmazás iPhone készülékekre Ausztráliában
- Allergiás reakciót válthat ki az állandó mobiltelefon-használat
- Elkészült a központi egészségügyi informatikai rendszer első adatbázisa
- Véget ért a Canon EXPO
- Össze kell hangolni az elektromágneses ellenőrzéseket az EU-ban
- A gyógyszerezés terén be kell tartani az öt alapvető betegjogot
- Gyógyszerfigyelő portált létesít az unió
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.