A Twitter alapján megjósolható a termékek várható sikere

Milkovits Gábor, 2010. április 10. 11:32

A Hewlett-Packard kutatóinak sikerült a Twitter adatforgalom elemzéséből szinte hajszálpontosan megjósolniuk, hogy egyes hollywoodi filmek mekkora sikerre számíthatnak majd a kasszáknál.

A HP mérnökei hangsúlyozták, hogy természetesen a személyes adatokba történő betekintés nélkül, speciális szoftvereszközökkel vizsgálták az egyes filmekkel kapcsolatos mikroblog-bejegyzéseket. A kutatók 25 mozifilmet vizsgáltak, többek között az Avatar-t is. „A tébolyultak” (The Crazies) című zombis produkció például jóslatuk szerint 16,8 millió dollárt hozott volna az első hétvégén, a valós adat pedig végül 16,06 millió lett, míg a „Kedves John!” (Dear John) romantikus vígjáték a prognosztizált 30,71 millió dollárhoz rendkívül közeli, 30,46 milliós jegybevételt eredményezett.

Dr. Bernardo Huberman, a HP projektvezetője a BBC-nek elmondta, hogy a rendszer pontosabbnak bizonyult a legtöbb hivatásos elemzőnél és közvélemény-kutatónál is. Huberman szerint a Twitter-elemző megoldás a jövőben alkalmas lehet más jellegű termékek, például elektronikai eszközök sikerének megjósolására is, de ugyanígy rendkívül hasznosnak bizonyulhat a politikai választások várható kimenetelének előzetes felmérésénél.
 

Kulcsszavak: Twitter web2 HPQ

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A kék halál képernyőn túl: miért ne hagyjuk figyelmen kívül a szoftverfrissítéseket?

2024. július 26. 13:59

Idén a fenntartható cégek tulajdonosait is díjazza az EY

2024. július 24. 13:59

Akár 50% időmegtakarítást jelenthet a PS szinte érintésmentes könyvelési megoldása

2024. július 16. 16:29

ESET kiberfenyegetettségi jelentés: egyre gyakoribb a mesterséges intelligencia és a deepfake a támadásokban

2024. július 5. 09:55