Az EU-Bizottság új szabályokkal könnyíti az internetes értékesítést
Az EU-Bizottság felülvizsgált szabályai úgynevezett "megengedő" értékesítési szerződési keretrendszert fektetnek le a gyártók és a forgalmazók között, figyelembe véve az eredeti szabályok 10 évvel ezelőtti megalkotása óta megnövekedett online értékesítési forgalmat.
Az online értékesítések megkönnyítését a Bizottság kulcsfontosságúnak tekinti a határokat átszelő kereskedelmi forgalom növelése és ezzel párhuzamosan a vásárlók választási szabadságának bővítése, és az árverseny fokozása szempontjából.
Az új szabályok továbbra is igazodnak ahhoz az alapelvhez, hogy a gyártók szabadon megválaszthatják kik és hogyan értékesíthetik termékeiket Európa szerte, mindaddig, amíg mind a gyártó, mind az értékesítő fél piaci részesedése kevesebb mint 30 százalék.
Az értékesítési szerződések viszont nem tartalmazhatnak semmiféle verseny korlátozó kitételt, mint például a kiskereskedelmi ár megszabását, illetve a határokon átnyúló értékesítések korlátozását.
Az online értékesítésekre vonatkozóan az EU-Bizottság kikötötte, hogy a gyártótól kapott értékesítési jog birtokában bármely kereskedőnek ugyanúgy korlátlanul jogában áll interneten értékesíteni az árucikkeket, mint üzletben. A gyártók nem korlátozhatják sem az interneten értékesített mennyiséget, és nem szabhatnak meg felárat az interneten értékesített termékek után. Tilos lesz leállítani az adásvételi tranzakciót, illetve tilos lesz területileg átirányítani a vásárlót másik online üzlethez, amint a megadott hitelkártya adatok alapján a vásárló külföldinek bizonyul.
A luxuscikk forgalmazó vállalatok érdekeit szem előtt tartva a Bizottság kikötötte azonban azt is, hogy amennyiben a gyártók azt megkövetelik, az internetes értékesítőnek rendelkeznie kell hagyományos üzlethelyiséggel is. A rendelkezés célja megnehezíteni a kizárólag internetes forgalmazással foglalkozó vállalatok (eBay, Amazon) részvételét a luxuscikkek forgalmazásában.
Kapcsolódó cikkek
- Vizsgálatot indított az EU-bizottság a Deutsche Telekom ellen
- Trösztellenes vizsgálat az EU-ban a Google ellen
- Az uniós audiovizuális médiairányelv végrehajtását szorgalmazza Brüsszel
- EU: betilthatják a tagállamok az online szerencsejátékot
- Árkartell miatt 331 millió eurós bírság tíz memóriachip-gyártónak
- Súlyos pénzbüntetés vár Európában a flashmemória árkartell tagjaira
- Nyomoz a rendőrség az online vásárlásokkal kapcsolatban
- Nem engedélyköteles az elektronikus kereskedelem
- Üzlet-e az online bolt?
- Reuters: az EU a jövő héten lezárja a Microsoft-ügyet
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.