Az EU-Bizottság új szabályokkal könnyíti az internetes értékesítést
Az EU-Bizottság felülvizsgált szabályai úgynevezett "megengedő" értékesítési szerződési keretrendszert fektetnek le a gyártók és a forgalmazók között, figyelembe véve az eredeti szabályok 10 évvel ezelőtti megalkotása óta megnövekedett online értékesítési forgalmat.
Az online értékesítések megkönnyítését a Bizottság kulcsfontosságúnak tekinti a határokat átszelő kereskedelmi forgalom növelése és ezzel párhuzamosan a vásárlók választási szabadságának bővítése, és az árverseny fokozása szempontjából.
Az új szabályok továbbra is igazodnak ahhoz az alapelvhez, hogy a gyártók szabadon megválaszthatják kik és hogyan értékesíthetik termékeiket Európa szerte, mindaddig, amíg mind a gyártó, mind az értékesítő fél piaci részesedése kevesebb mint 30 százalék.
Az értékesítési szerződések viszont nem tartalmazhatnak semmiféle verseny korlátozó kitételt, mint például a kiskereskedelmi ár megszabását, illetve a határokon átnyúló értékesítések korlátozását.
Az online értékesítésekre vonatkozóan az EU-Bizottság kikötötte, hogy a gyártótól kapott értékesítési jog birtokában bármely kereskedőnek ugyanúgy korlátlanul jogában áll interneten értékesíteni az árucikkeket, mint üzletben. A gyártók nem korlátozhatják sem az interneten értékesített mennyiséget, és nem szabhatnak meg felárat az interneten értékesített termékek után. Tilos lesz leállítani az adásvételi tranzakciót, illetve tilos lesz területileg átirányítani a vásárlót másik online üzlethez, amint a megadott hitelkártya adatok alapján a vásárló külföldinek bizonyul.
A luxuscikk forgalmazó vállalatok érdekeit szem előtt tartva a Bizottság kikötötte azonban azt is, hogy amennyiben a gyártók azt megkövetelik, az internetes értékesítőnek rendelkeznie kell hagyományos üzlethelyiséggel is. A rendelkezés célja megnehezíteni a kizárólag internetes forgalmazással foglalkozó vállalatok (eBay, Amazon) részvételét a luxuscikkek forgalmazásában.
Kapcsolódó cikkek
- Vizsgálatot indított az EU-bizottság a Deutsche Telekom ellen
- Trösztellenes vizsgálat az EU-ban a Google ellen
- Az uniós audiovizuális médiairányelv végrehajtását szorgalmazza Brüsszel
- EU: betilthatják a tagállamok az online szerencsejátékot
- Árkartell miatt 331 millió eurós bírság tíz memóriachip-gyártónak
- Súlyos pénzbüntetés vár Európában a flashmemória árkartell tagjaira
- Nyomoz a rendőrség az online vásárlásokkal kapcsolatban
- Nem engedélyköteles az elektronikus kereskedelem
- Üzlet-e az online bolt?
- Reuters: az EU a jövő héten lezárja a Microsoft-ügyet
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.