Egyesül és komoly babérokra tör a Fujitsu és a Toshiba mobilrészlege
A vegyes vállalat 70-80 százalékban a Fujitsu tulajdonában lesz, és egyelőre a második legnagyobb mobilgyártóként jelenhet meg Japánban a Sharp mögött. A lépés elsősorban azért lehet előnyös a Fujitsu számára, mert a cég nem gyárt úgynevezett okostelefonokat, a Toshiba azonban igen, és így meg is van a gyártásukhoz szükséges technológiai háttere. A tervek szerint a jövőben elsősorban az ilyen készülékekre erősítenének rá a jövőben, és a cél a hazai mellett a nemzetközi piacokon való terjeszkedés. A Toshiba Japánon kívül egyelőre néhány európai és ázsiai országban forgalmaz Windows Mobile rendszerű üzleti okostelefonokat, az eladások azonban nem számottevőek. A japán gyártók általában is inkább a saját piacra termelnek, olyannyira, hogy nemzetközi szinten csupán a mobilpiac 3 százalékát birtokolják – ha nem számítjuk ide az amúgy szintén nem túl fényesen szereplő japán-svéd Sony Ericssont.
A tervek megvalósítása nem lesz könnyű, a nagyobb bevétellel kecsegtető okostelefonok piacán ugyanis igencsak kiélezett a verseny, és még a piacvezető mobilgyártó Nokia is lemaradóban van a sikeres iPhone, Blackberry és újabban Android-konkurencia miatt. A japán cégek egyelőre nem nyilatkoztak arról, hogy milyen jellegű modellekkel szeretnének megjelenni a nemzetközi színtéren, de a sikerhez nyilvánvalóan nyitniuk kell majd a fogyasztói piac felé is.
Kapcsolódó cikkek
- A világ legvékonyabb okostelefonja – Fujitsu Arrows F-07D [Videó]
- A földrengés miatt evakuálták a Sony érintett üzemeit
- 12 megapixeles vízálló mobiltelefon Full HD videóval
- 3D-kijelző mobilokhoz
- A Toshiba megvette a Fujitsu HDD-részlegét
- Toshiba iPhone Windows alapokon
- Szupervékony érintőképernyős mobil a Toshiba-tól
- Vesztesek szövetsége: a Toshiba, a NEC és a Fujitsu egyesítené félvezető-üzletágát
- A Toshiba pályázik a Fujitsu HDD-részlegére
- Toshiba Portégé G810 mobiltelefon
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Chery Group: Budapest–Róma egy feltöltéssel
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.
K&H: állandó társsá vált a mesterséges intelligencia a banki ügyfeleknél
Egy év alatt több mint egymillió beszélgetést és havonta hatezer átutalást végeztetnek Kate-tel, a K&H, az ország egyetlen hangalapú, mesterséges intelligenciával működő digitális pénzügyi asszisztensével, amely már kétszáz funkciót tud. A mobilbanki ügyfelek tizede már rendszeresen használja. A siker az intelligens, beszédfelismerésen és természetes nyelvi feldolgozáson alapuló funkcióinak köszönhető, amelyek révén az ügyfelek kényelmesen, emberi módon kommunikálhatnak a bankkal.
A hazai szállítmányozásban is kopogtat az e-mobilitás
Hazánkban az e-mobilitás a többség számára a személygépjárművek elektrifikációját jelenti, pedig a szállítmányozás területén is jelentős potenciál rejlik benne. Nem véletlen, hogy a nemzetközi szakkiállításokon egyre-másra mutatkoznak be a nagy gyártók e-kamionjai és e-furgonjai, Magyarországon viszont ezen a területen a piaci szerepek éppen csak kialakulóban vannak.
A Széchenyi István Egyetem közreműködésével magyar műhold vizsgálja az aszályos területeket
Hiánypótló kutatás zajlik a győri Széchenyi István Egyetem részvételével, amelynek keretében egy műhold ad rendszeresen távérzékelt adatokat Magyarország területéről. A konzorciumban megvalósuló európai uniós projekt során az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kara az űrből érkező információkat elemzi és kontrollálja az aszályos időszakok hatásainak enyhítése érdekében.
Számos MI-t használó alkalmazással ismerkedhettek meg a résztvevők a Mobile Broadband Forum kiállításon
Már több mint három millió mesterséges intelligenciára képes alkalmazás készült világszerte, túlszárnyalva a hagyományos alkalmazások számát – derült ki a 2024-es Isztambulban megrendezett Global Mobile Broadband Forum (MBBF) során.