Júniusban a mobil-előfizetések száma csökkent, az aktív ügyfeleké pedig nőtt

forrás Prim Online, 2010. július 17. 11:16

Júniusban 16 ezerrel 11,866 millióra csökkent a három hazai mobiltelefon-szolgáltató teljes ügyfélszáma, ugyanakkor a forgalmazásban részt vevők, azaz az előfizetéssel rendelkezők és az utolsó három hónapban hívást indítók vagy fogadók száma az előző hónaphoz képest 15 ezerrel 10,804 millióra nőtt, jelentette be a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH).

A teljes ügyfélszám 12 hónap alatt 23,8 ezerrel, ezen belül az idei év első félévében 15,7 ezerrel csökkent.

Az NHH gyorsjelentése szerint 2010 júniusában a hívásfogadásra alkalmas kártyák száma alapján 100 főre 118,6 SIM-kártya jutott. Májusban ez az érték 118,7 volt, egy évvel korábban, 118,64-en, 2009 végén pedig 117,70-en állt.

2010. június végére a teljes ügyfélszám alapján számolva a T-Mobile részesedése a májusi 43,13 százalékról 43,24 százalékra emelkedett, míg a Telenoré 34,94 százalékról 34,85 százalékra, valamint a Vodafoné 21,93 százalékról 21,90 százalékra csökkent. Az elmúlt 12 hónap során a T-Mobile részesedése ebben az összevetésben 0,97 százalékponttal csökkent, míg a Telenoré 0,12 százalékponttal, a Vodafoné pedig 0,84 százalékponttal nőtt.

A forgalmazásban résztvevő ügyfelek száma a júniusi 15 ezres növekedés ellenére az elmúlt 12 hónap alatt 157,8 ezerrel, ezen belül 2010 első félévében közel 127 ezerrel csökkent.

Az év hatodik hónapjában a forgalmat generáló ügyfelek száma alapján a Vodafone piaci része a májusi 22,48 százalékról 22,43 százalékra, a Telenoré 32,90 százalékról 32,89 százalékra esett vissza, míg a T-Mobile 44,62 százalékról 44,68 százalékra növelte piaci részesedését.

Éves összevetésben a Telenor piaci része a forgalmazásban résztvevő ügyfelek száma alapján 0,70 százalékponttal csökkent, míg a Vodafoné 0,55 százalékponttal, a T-Mobilé pedig 0,15 százalékponttal nőtt.

2010 első félévében folytatódott az előfizetéses kártyák arányának növekedése, illetve a feltöltőkártyák részesedésének a csökkenése. Június végén a teljes ügyfélszám 55,5 százaléka használt feltöltőkártyát, míg három hónappal korábban ez az arány 56,2 százalékos, egy évvel korábban pedig 59,2 százalékos volt. Az úgynevezett pre-paid kártyák részesedése 2003 első negyedévében volt a legmagasabb, akkor ennek az aránya a teljes ügyfélszámon belül 78,82 százalékos volt.

A három mobilszolgáltató ügyfelei júniusban 5 ezer 349, 2010 első félévében pedig összesen 28 ezer 549 számot hordoztak. A Nemzeti Hírközlési Hatóság adatai szerint a 2004. május 1. óta igénybe vehető számhordozás eddig összesen 337 ezer 782 mobilszámot érintett.

Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Telekom bemutatja fiataloknak szóló ajánlatát

Formáld szabadon a kereted! – ez a koncepciója a Telekom új, fiataloknak szóló ajánlatának, amely az adatforgalom és a hanghívás terén is a célcsoport különböző élethelyzeteihez maximális rugalmassággal alkalmazkodik. A Kraft Ajánlat paramétereit az Y és a Z generáció megkérdezésével alakították ki – azt is ők dönthették el, hogy az alternatívák közül melyik kerüljön végül a piacra. Az ajánlat abban is igazodik a korosztály szükségleteihez, hogy igény szerint további szolgáltatásokkal bővíthető.

2021. július 26. 19:09

Információk a HONOR Magic3 sorozatról

A HONOR a mai napon csatlakozott a Global CEO Tech Talkhoz, hogy megossza az 5G és az AI korszakában az intelligens és összekapcsolt élet jövőjéről alkotott elképzeléseit. Benjamin Lim, a Reuters korábbi pekingi irodavezetője és észak-ázsiai vezető tudósítója volt a moderátor, míg George Zhao, a HONOR Device Co.,Ltd. vezérigazgatója, Cristiano Amon, a Qualcomm Incorporated elnök-vezérigazgatója, Sitao Xu, a Deloitte China vezető közgazdásza és partnere, valamint Nathan Midler, a Harvard Business Publishing kínai igazgatója szintén csatlakozott a beszélgetéshez, hogy értékes meglátásokat osszanak meg arról, hogy az AI és az 5G hogyan teszi lehetővé mindenki számára az intelligens, hálózatba kapcsolt eszközök által támogatott mindennapokat.

2021. július 20. 19:50

Frissíti legfontosabb alkalmazását a Huawei

Számos fontos, a készülék működéséhez elengedhetetlen, kényelmi és terméktámogatási funkciót sűrített egyetlen alkalmazásba a Huawei. A MyHuawei elnevezésű új appban a felhasználók egy helyen érhetik el a vállalat legfrissebb híreit és tevékenységeit, az eszközökkel kapcsolatos információkat, az alkalmazások adatait és kapcsolatba léphetnek a többi Huawei felhasználóval is. A készüléken lévő Támogatás alkalmazás július 15-től automatikusan frissül a MyHuawei-re, így a felhasználók egyetlen appal folyamatosan naprakészek lehetnek.

2021. július 18. 10:19

Felpörgött az adathasználat a magyar EB-meccsek idején a Telenornál

A nemrég zárult labdarúgó Európa-bajnokságon a magyar válogatott meccsei iránti érdeklődést jelzi, hogy a Telenor hálózati statisztikái szerint a mérkőzések idején szembeötlően megugrott az adatforgalom az EB többi meccséhez képest. A tavalyi év hasonló időszakához képest átlagosan 17%-kal nőtt az adatforgalom az EB egy hónapja alatt a Telenor hálózatán, amiben a megszokott éves növekedési trend is szerepet játszott.

2021. július 16. 11:18

Elindult a Hotel & More Group szállásfoglalás applikációja

Új, saját fejlesztésű szállásfoglalás applikáció bevezetésével nyitotta meg a nyári szezont a Hotel & More Group, annak érdekében, hogy vendégeik gyorsan és könnyen tudjanak szállást foglalni a cégcsoport szállodáiban.

2021. július 14. 11:08

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Jó belépő a külföldi piacra a hazai tech cégeknek

2021. július 20. 16:30

Első a kiberbiztonság?

2021. július 7. 12:37

950-szeresére nőtt három hét alatt a magyar vizslacoin árfolyama

2021. június 28. 09:52

NMHH-kutatás: miért nem internetezik mindenki?

2021. június 14. 09:53