Virágokkal a termelékenységért
A 11 ország kkv-dolgozóira kiterjedő felmérésből kiderült, hogy az irodai növények és virágok a válaszadók 55 százalékánál fokozzák az egyéni produktivitást, míg az iroda elhelyezkedése, valamint az üzletek és éttermek közelsége csak a munkatársak 38 ill. 34 százalékánál ér el ilyen hatást.
A HP „LaserJet Pays You Back" (A LaserJet megtérül) kampányának keretében végzett másik vizsgálat azokra – a gyakran észrevétlen – értékekre világít rá, amelyekkel a HP LaserJet nyomtatók az elmúlt 25 évben gazdagították a világ kis- és középvállalatait.
A felmérés szerint leginkább a vezetők azok, akiknél megtérülnek a hagyományosan munkakiesésnek tartott tevékenységek: a vezetők 74 százaléka hozzáadott értéket „nyer ki” például a reggeli kávészünetből, 66 százalékuk pedig a kollégákkal való közös ebédből – míg a nem vezető beosztásúaknál 64 ill. 40 százalék ez a két arány.
Az eredmények szoros összefüggést mutattak a kollégákkal folytatott kapcsolatépítés lehetősége és a munkahelyi hatékonyság között. Összességében véve a válaszadók úgy nyilatkoztak, hogy a kollégák társaságában elköltött ebéd háromszor olyan eredményes (60%) a munkavégzés hatékonysága szempontjából, mint az egyedüli étkezés (20%). Hasonló megállapításokra jutott a felmérés a munkaidő utáni közös programokkal kapcsolatban.
Kapcsolódó cikkek
- Első HP 27 hüvelykes minden egyben munkaállomás
- Informatikai és műszaki végzettséggel lehet a legjobb fizetésekre számítani
- A rugalmas munkavégzés összefügg a termelékenységgel
- HP ENVY 14 Spectre Ultrabook törésálló üvegházban
- HP-bejelentések a CES előtt
- Az átlagbér háromszorosát is megkereshetjük a magyar elektronikai ágazatban
- Biztonsági intelligencia megoldások a szabályszegések megfékezésére
- Új irányzatok és nyomtatócsaládok a HP-tól
- Nem változtat stratégiáján a romokban lévő HP
- A Vodafone Magyarország a legjobb munkahely a távközlési szektorban
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.