Napi 20 percet interneteznek a mobilosok
A T-Mobile több mint 900 fős mintán készült, az okostelefonok használatát részletesebben feltérképező, saját ügyfelei körében végzett felmérésének eredménye szerint többet interneteznek és e-maileznek mobilon, egyre több alkalmazást töltenek le telefonjukra és a zenéket és fotókat gyakran szinkronizálják a számítógéppel az okostelefonokat használó T-Mobile-osok. Néhány év múlva az értékesített mobiltelefonok döntő többsége okostelefon lesz, és azok elterjedésével jelentős változások figyelhetők meg a felhasználók szokásaiban is, az állandóan kéznél lévő mobilok és hordozható internetes eszközök egyre inkább kiegészítik, idővel pedig részben kiváltják a számítógépes kapcsolattartást és élménymegosztást. A változások az adatforgalom erőteljes növekedésén és az értékesített okostelefonok növekvő számán keresztül is jól nyomon követhetők. Az így rendelkezésre álló adatokat kiegésztendő a T-Mobile reprezentatív felmérésben részletesebben is feltérképezte az okostelefonok használatára visszavezethető változásokat.
A felmérésből kiderült, hogy az okostelefonok sokkal inkább szolgálják a személyes kapcsolattartást és a szórakozást, mint a munkát vagy üzleti teendőket. Az okostelefonokat ugyanis a megkérdezettek 3/4-e magán, 1/4-e üzleti célra használja, és az üzleti célú felhasználás kizárólag a kifejezetten üzleti felhasználók körében magasabb. A felmérés alapján elmondható, hogy a valamilyen okostelefonnal rendelkező ügyfelek körében erőteljes a telefonhoz való kötődés és intenzív annak használata. Az összes megkérdezett 61%-a már ajánlotta készülékét másoknak, az iPhone körében pedig ez az arány az átlagosnál is magasabb, 74%. Az okostelefonokkal rendelkezők jóval többet neteznek mobiljukon, és körükben szinte mindenki használ más eszközt is a világháló elérésére (98%). A mobilon internetezők 31%-a asztali számítógépen, 29%-a hordozható számítógépen, míg 40%-a mindkét módon eléri az internetet a telefonos hozzáférésen túl.
Az internetezés módján belül egyre nagyobb a mobilos böngészés részesedése. Az okostelefonnal rendelkezők naponta átlagosan 20 percet töltenek telefonos netezéssel, az iPhone-al rendelkezők körében pedig ez az érték eléri a 31 percet. A legtöbben alkalmazásokat, azon belül játékokat töltenek le készülékükre. Az iPhone használók szinte mindegyike tölt le alkalmazásokat (96%). Az okostelefonokat használók körében intenzív az e-mail használat is. A naponta elküldött e-mailek átlagos számában a céges ügyfelek járnak élen (9-10 levél/nap), de az egyéni ügyfelek is naponta rendszeresen használják mobiljukat levelezésre (5-6 elküldött levél/nap). A csúcsot a céges iPhone-ok tartják napi 10-11 elküldött e-maillel.
Kapcsolódó cikkek
- Október 28-tól kapható az iPhone 4S a T-Mobile-nál
- A Nokia a legnépszerűbb márka a fiatalok körében
- IPhone alkalmazás autópályadíj fizetéshez, lottó vásárláshoz, mobilegyenleg feltöltéshez
- A közösségi oldalak a legnépszerűbbek az okostelefonokon
- Újabb 18 üzletben tette elérhetővé az iPhone 4-et a T-Mobile
- GfK: a digitális eszközöket használók fogyasztói szokásai eltérőek
- Már közel 16 ezer iPhone-os töltötte le a Navigont
- A világnak könyv, nekünk tévé kell a netről
- Nagy érdeklődés mellett startolt ma hajnalban a T-Mobile-nál az iPhone 4
- A T-Mobile-nál biztos lesz az iPhone 4
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.