Az első Green+ Hospital Németországban

Kovács Attila, 2010. augusztus 21. 15:35

Green+ Hospitals nevű programjával a Siemens a fenntarthatóság követelményei mentén rendezi egészségügyi portfólióját. Ennek során maximálisan környezetbarát megoldásokra törekszik, a gazdasági hatékonysággal és az ellátásminőséggel is összhangban.

A heidelbergi Ethianum, melynek fő profilja a plasztikai és esztétikai sebészet és a preventív orvoslás, az első német kórház, amely a Siemens Green+-Hospitals programja szellemében célozza meg a fenntarthatóságot. A 2010 júliusában megnyílt intézménnyel együttműködve a Siemens átfogó megoldásokat fejlesztett ki és valósított meg itt az energia-menedzsment, a betegellátás és a kommunikáció területén, a napi kórházi folyamatokba integrálva. 

Energia-menedzsment: megoldás-szolgáltatóként a Siemens gondoskodik a kórház épülettechnikájának – pl. hűtés-fűtés, szellőztetés – gazdaságos, energia-hatékony üzemeltetéséről. A legmodernebb épülettechnikába való beruházás kalkulációja a teljes életciklusra szól. Egy épületre fordított költségek 80%-a az üzemeltetés időszakában merül fel – ebből 40%-ot az energiaköltségek tesznek ki. A Siemens épületautomatizálási rendszerek zökkenőmentes összjátékot teremtenek a komponensek és műszaki rendszerek között. Intelligens épület-menedzsment révén a műszaki berendezésekben lejátszódó folyamatok vizuálisan megjeleníthetők és az üzemi viszonyok ennek alapján optimalizálhatók. A kórház ily módon megtakarításokat érhet el anélkül, hogy engedményeket kellene tennie a komfort rovására. Ezen túlmenően a adatokat szolgáltat úgynevezett „green building monitor”-ok számára, ezzel megteremtve annak lehetőségét, hogy az épület pillanatnyi energia-fogyasztását kijelzőkön lehessen látni, a fogyasztókat pedig időjárás-eljelzési adatokkal és energiatakarékossági tippekkel informálni. 

Ellátás-minőség: az Ethianumban a diagnosztikai vizsgálatokat a páciensek számára minimális kellemetlenséggel akarják végezni. Ez teljesül a Siemens szállította Magnetom Verio nagy térerejű MR tomográf használata során, amely különösen nagy, 70 cm-es nyílással rendelkezik. Ez előnyös az egyébként klausztrofóbiával küzdő pácienseknek. A berendezés innovatív TIM (Total imaging matrix) technológiája pedig teljestest-felvételeket tesz lehetővé, ami a vizsgálati időt lerövidíti. Ez előnyös mind a páciens és a kezelő- személyzet számára. A Magnetom Verio kiváló minőségű klinikai képeket produkál, mégpedig erőforrás- és környezetkímélő módon, mivelhogy a mágnes zárt hélium-körrel rendelkezik. Így nem „szökhet” a drága hélium, és utántöltésére nincs szükség. A röntgentechnika is a fenntarthatóság jegyében működik a kórházban: a digitális Axiom Aristos VX Plus röntgenfilm és előhívó vegyszerek nélkül működik, így a radiológus asszisztensek mentesülnek a szokásos munkalépésektől. A képadatokat a detektor rögzíti és alakítja át röntgenképekké. Ehhez jóval kisebb röntgendózisra van szükség, mint a filmkazettás rendszereknél. A képek a röntgenből közvetlenül az adathálózatba, illetve azon keresztül a vizsgáló orvos munkahelyére jutnak, ahol elvégezhetők az utófeldolgozás műveletei. Ezután az orvos az eredményeket részletesen megbeszélheti a pácienssel.

Hatékony kommunikáció segíti a gyógyszemélyzetet a páciens optimális ellátásában. A beteg ágy mellett a 15 colos képernyővel rendelkező HiMed Cockpit multimédia-konzolról TV-, video- és internet-elérést tesz lehetővé, sőt a szobaklíma is innen vezérelhető.  Az orvosok és egyéb szakszemélyzet, perszonalizált csipkártya segítségével, biztosított módon érhetik el a kórházi információrendszer kényes adatait, és megvalósulhat a papírmentes kórházi ügyintézés. Valamennyi adatmozgás az Enterasys LAN és WLAN hálózatban történik. Mindenfajta kommunikáció, a telefonálást és a nővérhívást is beleértve, IP-alapon történik. A kommunikációs végkészülékek az OpenStage és Gigaset IP-telefoncsaládokba tartoznak – ezek a piacon található leg-energiatakarékosabb típusok.

Kulcsszavak: egészségügy Siemens

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01