Újabb céget vásárol fel a Hewlett-Packard
Az óriásvállalat nagyjából másfél milliárd dollárért szerzi meg a szakmán kívül szinte ismeretlen társaságot, részvényenként 43,50 dollárt fizet, ami 24 százalékos felár a papír pénteki záró értékéhez képest, és 54 százalékkal több a felvásárlásról szóló első hírek megjelenése előtti állapothoz képest.
A HP alig egy hónapon belül már a második milliárdos felvásárlást jelenti be, augusztusban a 3Par nevű adattároló-specialista vállalat megszerzéséért versengett, és 2,35 milliárd dolláros ajánlatával végül a versenytárs Dell fölé kerekedett.
A kaliforniai ArcSight a vállalati szférának kínál biztonsági szoftvereket. Üzleti évének júliussal véget ért első negyedévében várakozáson felül teljesített, bevétele 48,1 millió dollár, nyeresége 3 millió dollár volt. Az utóbbi időben több nagy informatikai céggel kapcsolatba hozták, beszámolók szerint az Oracle és az IBM is foglalkozott a felvásárlás gondolatával.
A HP fő tevékenysége személyi számítógépek, nyomtatók és egyéb informatikai eszközök gyártása. A fő üzletágakon kívüli terjeszkedés stratégiája Mark Hurd előző vezérigazgatóhoz kötődik, aki augusztusban távozni kényszerült a cégtől egy női alvállalkozóval fenntartott kapcsolata körül kirobbant botrány miatt.
Kapcsolódó cikkek
- Első HP 27 hüvelykes minden egyben munkaállomás
- HP ENVY 14 Spectre Ultrabook törésálló üvegházban
- HP-bejelentések a CES előtt
- Biztonsági intelligencia megoldások a szabályszegések megfékezésére
- Új irányzatok és nyomtatócsaládok a HP-tól
- Nem változtat stratégiáján a romokban lévő HP
- A HP megtartja PC divízióját
- Új HP asztali számítógép többfunkciós teljesítménnyel
- Új AMD processzoros HP notebook-ok
- Lassulhat az informatikai piac növekedése a Hewlett-Packard szerint
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.