A Microsoft megveszi az Adobe-ot?
A hírforrások úgy tudják, hogy a tárgyalásokon elsősorban az Apple okostelefonos piacon élvezett előnyös helyzete elleni szövetkezés körül forgott a szó. Az Adobe emellett azt szeretné elérni, hogy a Microsoft dobja sutba az amúgy sem túl sikeres Silverlight projektet és teljes mellszélességgel támogassa a Flash platformot. Ami az esetleges összeolvadást illeti, ennek hitelességével kapcsolatban megoszlanak a vélemények. Annyi biztos, hogy a két cégnek az Apple mellett az Oracle is közös ellensége, amely a Sun Java platformot fejleszti, illetve az Apple által is támogatott, és a Flash-t és társait feleslegessé tevő HTML5 webes szabvány egyik élharcosa. A Flash megszerzése, kisajátítása és beépítése emellett nagyot lendíthetne a Microsoft új Windows Phone 7 mobiltelefonos operációs rendszerének, illetve általában a Windows-nak a népszerűségén.
Egyes elemzők szerint a két szoftvercég tárgyalásain egyáltalán nem került szóba a felvásárlás, csupán a termékstratégiák összehangolását kezdeményezték. Ráadásul az sem bizonyos, hogy született-e bármilyen megegyezés, legalábbis a két érintett vállalat egyelőre nem nyilatkozott a kérdésről.
Kapcsolódó cikkek
- Kínában erősít a Microsoft
- A Microsoft a legvonzóbb munkahely
- Akár 80%-os kedvezmény Microsoft és Adobe szoftverekre
- Elektronikus aláírás szolgáltatót vásárolt az Adobe
- A Microsoft kisebb profitot termelt, mint az Apple
- A tripoli kormány fogva tartja a Microsoft országmenedzserét
- Az Adobe felvásárolta a vezető adatkezelő platformot fejlesztő Demdex vállalatot
- Rekordbevételt ért el a Microsoft
- A Microsoft szemet vetett a Symantecre?
- Orosz kém a Microsoftnál
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.