Magyar Telekom: engedély a Daten-Kontor megvásárlásához
A Magyar Telekom Nyrt. megkapta a Gazdasági Versenyhivatal jóváhagyását az informatikai alkalmazások fejlesztésével, telepítésével és üzemeltetésével foglalkozó Daten-Kontor cégcsoport (DK) felvásárlásához.
A cég közleménye szerint a Magyar Telekom az akvizícióval tovább kívánja erősíteni pozícióját az informatikai szolgáltatások piacán. A Magyar Telekom és a DK 2010. július 20-án írt alá adásvételi megállapodást a Daten-Kontor Kft., a DK Telecom Zrt. és a DK Consulting Zrt. (DK cégcsoport) 100 százalékának megvásárlásáról. A cégcsoport konszolidált árbevétele 2009-ben 2,2 milliárd forint, kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredménye (EBITDA) 357 millió forint volt.
Az adásvételi szerződésben megállapított vételár maximum 1,4 milliárd forint, amely függ a következő két üzleti év pénzügyi eredményeitől és korrigálásra kerül a zárás időpontjában fennálló nettó adósságállománnyal. A tranzakció várhatóan 2011. február végén fog lezárulni, amit megelőz még a DK cégcsoport jelenleg három, önállóan működő cégének egy jogi egységbe történő összeolvasztása, valamint egyéb szerződéses feltételek teljesítése.
A DK csoport jelentős múlttal rendelkezik az informatikai alkalmazások fejlesztése, telepítése és üzemeltetése terén mind belföldön, mind külföldön. Kiemelkedő szerepet játszik egyedi alkalmazások fejlesztésében a közigazgatási, ipari és közlekedési szektor számára. Továbbá nagy nemzetközi szoftvergyártók termékeit vezeti be és egészíti ki saját speciális ágazati megoldásaival, különös tekintettel az ügyfélkapcsolati, számlázási és műszaki nyilvántartási rendszerekre.
Kapcsolódó cikkek
- A Magyar Telekom 50 forint osztalékot tervez
- A különadó miatt visszafog a Magyar Telekom
- Hitelt vesz fel a Magyar Telekom
- Távozik a Magyar Telekom vezérigazgató-helyettese
- Magyar Telekom: a beruházásokat és az osztalékpolitikát érintheti a különadó
- Megszünteti New York-i tőzsdei jelenlétét a Magyar Telekom
- Háromszáz fő elbocsátását tervezi az MTelekom
- Gyorsabban reagál a piaci változásokra a Magyar Telekom
- Magyar Telekom: fejlemény a törvényességi felügyeleti eljárásban
- Magyar Telekom: csökkent a nettó eredmény és a bevétel
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
FoxPost néven megy tovább a Packeta és FoxPost egyesített cége
A Packeta és a FoxPost egyesítése után a tulajdonosok a lokális márka megtartása mellett döntöttek, ezért az új vállalat FoxPost néven működik tovább. A névváltás, a Packeta csomagautomatái esetében az arculat fokozatos frissítésével is jár, amely a FoxPost megjelenéséhez igazodik, ezzel biztosítva az egységes márkamegjelenést és erősítve a vállalat piaci jelenlétét.
Közösen tehetjük versenyképesebbé és fenntarthatóbbá Európát
Véget ért az idei TECHTOGETHER+ járműipari rendezvény, melynek keretében szakmai fórum, kiállítás és mérnökhallgatói verseny is zajlott.
Indításrásegítő és a zseblámpába épített powerbankek a Sandbergtől
Hatalmas frusztrációt tud okozni egy nem induló autó. Ennek általában több oka is lehet, melyek között gyakori eset az autó akkumulátorának lemerülése. Ilyenkor ideiglenes megoldást jelenthet az autó bikázása. Ehhez viszont indító kábelre és külső erőforrásra is szükség van. A Sandberg Car Jumpstarter Powerbank 10000-et pontosan erre találták ki.
Online megoldásokkal fejlődik az egészségügyi ellátás
Online időpontfoglalás, e-recept, egészségügyi applikációk, telemedicina – ezek az innovatív technológiák már elengedhetetlen jellemzői a mindennapoknak, új korszakot indítottak a hazai egészségügyben is. A COVID világjárvány alatt ugrott meg a digitális megoldások iránti igény mind a betegek, mind az orvosok részéről. A digitalizáció segítette a pandémia jelentette kihívások megoldását, majd a hosszú távú fejlődés kulcsává is vált. A fejlesztések nemcsak az ellátás minőségét növelik, hanem az orvos-beteg bizalmat is erősíti.
Felborítja a magyar piacot a Temu új konkurenciája?
Nemrég egy olyan új webshop-óriás jelent meg a magyar piacon, amely a legnagyobb európai hátterű online piactér, ahol az aktív vásárlók száma a teljes régióban meghaladta a 20 milliót. Az Allegro Lengyelországból indult, ám már most több mint 5 millió felhasználója van Lengyelországon kívül. A magyar piacra lépés alaposan felboríthatja az itthoni kereskedelmet is.