Nőtt a digitális televíziózásra előfizetők száma szeptemberben
![](/download/viewattach/79751/1/40/249864-564830481.jpg)
A gyorsjelentés a tizenkét legnagyobb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatására épül, és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának 80-85 százalékát fedi le.
Az NMHH becslései, illetve korábbi felmérései szerint a mintegy 3,8 millió magyarországi háztartás közül több mint hárommillióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás. A fennmaradó 800 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat, vagy az ingyenesen elérhető műholdas adásokat nézik.
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók, a Magyar Telekom Nyrt., az Invitel Zrt., a UPC Kft., a FiberNet Zrt., a DIGI Kft., a PR TELEKOM Zrt., a TARR Kft., a ViDaNet Zrt., a PARISAT Kft., a RubiCom Zrt., a HD Platform Kft. és a Hello HD Kft. szeptember végén 2,550 millió előfizetést tartottak nyilván.
Az év kilencedik hónapjában a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 51,8 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat az egy hónappal korábbi 51,1 százalék után.
A digitális előfizetéseken belül 2010 szeptemberében 491 ezerről 509 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma, és 808 ezerről 813 ezerre emelkedett a műholdas szolgáltatást igénybe vevők száma. A vizsgált hónapban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint az előfizetéssel rendelkező háztartásokon belül az augusztusi 19,3 százalékról 20 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A műholdas előfizetéssel rendelkezők részesedése szeptemberben az
előző havi 31,8 százalékról 31,9 százalékra nőtt.
Az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya tovább csökkent a vizsgált hónapban. Ez az érték korábban 48,9 százalék, míg szeptemberben 48,2 százalék volt.
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók között - valamennyi szolgáltatást figyelembe véve - a UPC a piacvezető, az augusztusi 30,2 százalék után szeptember végén 29,9 százalékos piaci résszel. A második Magyar Telekom (T-Home) piaci része a kilencedik hónapban 25,0 százalékról 25,1 százalékra, míg a harmadik DIGI piaci része 24,7 százalékról 25,0 százalékra nőtt.
A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások - kábeltelevízió és IPTV - piacán az összes előfizetés 75-80 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma szeptemberben 1,731 millióról 1,737 millióra emelkedett, ezen belül az analóg előfizetések száma 1,240 millióról 1,228 millióra csökkent, míg a vezetékes digitális előfizetések száma 509 ezerre nőtt. A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése az augusztusi 34,0 százalékról 33,7 százalékra csökkent, míg a Magyar Telekom részesedése 23,1 százalékról 23,2 százalékra, a DIGI-é pedig 15,3-ról 15,7 százalékra nőtt.
A műholdas szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi - idesorolva a Hello HD Kft. által üzemeltetett Antenna Digital előfizetéses vezeték nélküli szolgáltatást is. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése az augusztusi 44,6 százalékról 44,7 százalékra nőtt, a UPC-é 22,0 százalékról 21,9 százalékra csökkent, míg a Magyar Telekomé 29,1 százalékon maradt.
Kapcsolódó cikkek
- Januárban tovább nőtt a mobilinternet-előfizetők száma Magyarországon
- HWSW-konferencia annak, aki nemcsak nézi, hanem csinálja is a tévét
- Együttműködési megállapodást kötött az ORFK és az NMHH
- NMHH: hárman fellebbezték meg a 900-as tender eredményét
- Januárban csökkent a mobil-előfizetők száma hazánkban
- Safer Internet Day 2012: Netezzünk együtt… biztonságosan!
- Oktatóközpontot alakít ki a médiahatóság a nethasználó fiataloknak
- Mediatorveny.hu: a médiaszabályozásról naprakészen és tényszerűen
- Tavaly december végén 1,658 millió digitálistelevízió-előfizetés volt hazánkban
- Öt pályázó jelentkezett a 26 GHz-es sáv elnyerésére
Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megérkezett az új, vezeték nélküli LG OLED evo AI M4
Az LG Electronics (LG) megkezdi új OLED evo AI M4 sorozatú televíziójának globális bevezetését a hozzá tartozó Zero Connect Box-szal, amely a vezeték nélküli kapcsolatot biztosítja a televízió és a csatlakoztatott eszközök között. A vállalat a 77, 83 és 97 hüvelykes mellett egy 65 hüvelykes méretű modellt is a piacra dob.
Itthon is elérhetőek a Samsung legújabb hajlítható okostelefonjai, okosórái és fülhallgatói
Magyarországon is elérhetőek a Samsung legújabb, Galaxy AI erejével támogatott készülékei: a hajlítható Galaxy Z Fold6 és Galaxy Z Flip6 okostelefonok, a Galaxy Watch Ultra és Galaxy Watch7 okosórák, valamint a Galaxy Buds3 széria modelljei.
A Sandberg új termékei hatékonyabbá teszik a kommunikációt és a hordozható eszközeid töltését
Az érthető kommunikáció fontos eleme a hatékony munkavégzésnek, legyen szó bármilyen hétköznapi helyzetről vagy irodai környezetről. Utóbbi esetén jelent nagy segítséget a Sandberg USB-C-s irodai headsete, amely tiszta kommunikációt garantál a munkavégzéshez.
Vadászrepülők inspirálták a legújabb Casio-t
A Casio vadonatúj, vadászrepülők által inspirált karórát mutatott be. Az új G-Shock Gravitymaster rögtön háromféle megjelenésben érhető el. „Valamennyi közös jellemzője, hogy mesterien ötvözik a vadászrepülők műszerfalának kialakítását, valamint a gépek aerodinamikus, lendületes dizájnját” – hangsúlyozta Nagy Sándor, a Casio termékmenedzsere.
Bemutatkozik a Dyson OnTrac fejhallgató
A Dyson bemutatta első, kizárólag audio célú, magas hanghűségű fejhallgatóját, a Dyson OnTrac-et. A kategóriájában legjobb zajszűrést kínáló fejhallgatók akár 55 órányi magával ragadó zenehallgatási élményt nyújtanak.