Tudatosabban költenek a cégek informatikára
A gazdasági válság hatására a magyar cégek is jobban megnézik informatikai költéseiket, sokkal tudatosabban vásárolnak, s ellenőrzik, pontosan mit is kapnak pénzükért - derül ki a Budapesti Corvinus Egyetem és az IFUA Horváth & Partners közös IT-kutatásából.
A közlemény idézi Drótos Györgyöt, a Corvinus Egyetem docensét, az IFUA partnerét, aki szerint noha az árbevétel-arányos informatikai kiadások nem csökkentek, mégis, sok helyen kevesebb pénz jutott informatikára.
A felmérés szerint a tudatosság a számokban is tetten érhető: a vizsgált szervezetek 65 százaléka ma már belső vagy külső informatikai szolgáltatóval kötött megállapodás alapján vásárol ilyen szolgáltatást. Ráadásul a szervezetek közel fele pénzügyileg is szankcionálja, ha az elvárások nem teljesülnek.
Bár a megkérdezett vállalatok 21 százalékánál nincs részletes megállapodása, a megrendelés ezeknél is rögzített szolgáltatáskatalógus alapján történik. Azon szervezetek aránya, ahol semmilyen formában nincs kibontva a szolgáltatás konkrét tartalma, csak 14 százalék.
A kutatásból egyebek mellett az is kiderül, hogy az IT-költségvetésen belül az elmúlt évben tovább erősödött az üzemeltetés részaránya, a teljes költés 51 százalékáról 55 százalékra, a fejlesztési és az irányítási feladatok rovására.
A nélkülözhető fejlesztések leállítását követően a vállalatok most az üzemeltetési kiadások területén keresik a megtakarítási lehetőségeket. A kutatás szerint a valódi megoldás ezen a területen az, ha a korábban kötött szolgáltatási szerződéseket teljesen újratárgyalják, mert csak ez teszi lehetővé a válság hatására másképpen működő cégek optimális, és esetleg olcsóbb kiszolgálását.
A felmérésből kitűnik, hogy az IT-üzemeltetés is jelentős hatékonyságnövelési potenciált rejt magában. Míg a nemzetközi legjobb gyakorlat szerint például egy üzemeltető munkatársra átlagosan 100-120 munkaállomás jut, addig a magyarországi cégeknél csak 54.
Kapcsolódó cikkek
- Dell: növekedést vár az idén az it-vezetők többsége
- A személyiszámítógép-eladások növekvő hányada táblagép
- Gartner: a vártnál jobban nőnek az it-kiadások az idén
- 2011 már a növekedés éve lehet az IKT szektorban
- A vártnál kevésbé bővült a globális számítógéppiac
- HP: lassan tér magához a számítógép-piac
- Magyarország sikeréhez elengedhetetlen az infokommunikáció erősítése
- Digitális Konzultáció és megújuló jogszabályok a sikeres infokommunikációért
- Beindíthatja a magyar ipart az elektronikai ágazat
- Mérsékelte az IT-szektorra vonatkozó pozitív előrejelzését a Gartner
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.
Új üzlet és vállalatoknak szánt, prémium szolgáltatás az iCentre-nél
Az iCentre megnyitotta új üzletét Óbuda első számú bevásárlóközpontjában. Az eseményen a cég új iCentreCare szolgáltatásának részleteit is ismertette, amely segítségével a vállalatok egyszerűen és hatékonyan kezelhetik Apple eszközeiket, és maximálisan kihasználhatják azok előnyeit az üzleti működésük során.
Felújított műszaki cikkek a fókuszban a Vatera idei Black Weeksén
A Vateránál a fekete péntek nem a mértéktelen költésről szól, a bizonytalan gazdasági helyzethez igazodóan a piactér idén november 15. és december 1. között olyan speciális Black Weeks kampányt rendez, amelynek keretében felújított (refurbished) termékeket árusító partnerkereskedők több ezer felújított okostelefonja, laptopja mellett vaterás eladók termékei is elérhetők lesznek akciós áron.