Kampány a lakossági elektronikai hulladék jobb hasznosításáért
Az Electro-Coord közleménye szerint Magyarországon évente mintegy 120 ezer tonna lakossági elektronikai hulladék keletkezik, amiből 40 ezer tonnát gyűjtenek vissza. Az e-hulladék gyűjtésére és feldolgozására szakosodott Electro-Coord Magyarország Nonprofit Kft. ebből mintegy 30 ezer tonnát gyűjt be és dolgoz fel az Európai Unió előírásai szerint.
A társaság december 13. és 17. között egy héten keresztül arra szeretné felhívni a lakosság figyelmét, hogy az elhasznált elektromos termékek nem a kukába valók, s közös felelősség, hogy ezek az eszközök a hulladékhasznosítóba kerüljenek.
Az Electro-Coord közleményében jelzi: már több mint 5.500 gyűjtőponton lehet leadni térítésmentesen a feleslegessé vált elektromos eszközöket. Az e-hulladék kereskedelmi egységekben (szuper- és hipermarketekben, műszaki szakáruházakban, villamossági üzletekben) kihelyezett gyűjtőedényekben, lakossági e-hulladék begyűjtő napok alkalmával, valamint lakossági hulladékgyűjtő udvarokban egyaránt leadható. Utóbbiból mintegy 130 áll a lakosság rendelkezésére.
A feleslegessé vált hulladékokból kinyert közel 26 ezer tonna másodlagos nyersanyagot visszaforgatják az ipari termelés körforgásába. Az e-hulladékok hasznosítása során jelentős energia takarítható meg, mivel az új termékek előállításához kevesebb technológiai lépés szükséges - hívja fel a figyelmet a nonprofit társaság közleménye.
Kapcsolódó cikkek
- Papírhalmozás helyett elektronikus számlák
- Papírhalmozás helyett elektronikus számlák
- Pandavilág élőben a neten, Kínából
- Pandavilág élőben a neten, Kínából
- A világ első intelligens számítógépe nulla watt készenléti áramfogyasztással
- A világ első intelligens számítógépe nulla watt készenléti áramfogyasztással
- A fenntartható fejlődésre ösztönöz a Xerox
- A fenntartható fejlődésre ösztönöz a Xerox
- Zöld beszállítóit díjazta az SAP
- Zöld beszállítóit díjazta az SAP
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Kibontó 2.0: Podcastok, vodcastok és a jövő kommunikációja a Yettelnél
A Kibontó új arculattal tér vissza: a Yettel népszerű videósorozata mostantól podcast formátumban is elérhető. A március 26-án induló első epizód már a mobilszolgáltató saját stúdiójában készült. A nézők és hallgatók betekintést nyerhetnek a technológiai trendekbe, üzleti megoldásokba, és megismerhetik a fejlesztések kulisszatitkait is.
Itt van Magyarország 50 legjobb munkáltatója
Magyarországon új digitális kiadvány jelenik meg, amely a munkaerőpiacra fókuszálva évente bemutatja az ország 50 legjobban értékelt vállalatát. A rangsor olyan cégeket sorol fel, amelyek munkakultúrájuk, juttatásaik és karrierlehetőségeik terén a legkiemelkedőbbek a dolgozók szerint.
Digitális kompetenciák fejlesztése: A Codecool és a Corvinus Egyetem közös projektje
Sikeresen zárult a „Piacvezérelt kutatás-fejlesztési és innovációs projektek támogatása – Integrált digitális kompetencia fejlesztő és felmérő, valamint munkaerő-közvetítő platform fejlesztése” című projekt (azonosító: 2020-1.1.2-PIACI-KFI-2020-00067), amelyet a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap támogatásával a Codecool és a Budapesti Corvinus Egyetem valósított meg. A 2021-ben indult kutatás-fejlesztési együttműködés célja egy olyan digitális platform létrehozása volt, amely ötvözi a digitális kompetenciák fejlesztését, munkaerő-felmérést és munkaerő-közvetítést, ezzel hatékonyabbá téve a képzési és munkaerőpiaci folyamatokat.
Kiváló kép- és hangélmény a TCL C-szériával
A tavasz újítása a TCL-től: a QD-Mini LED technológia most már az egész C-szériás tévékínálatban elérhető, így még több otthonban biztosít prémium szórakozást.
Mesterséges intelligencia a marketing szolgálatában
A Microsoft adott otthont a Magyar Marketing Szövetség Marketing Döntéshozók Klubja legutóbbi rendezvényének, mely március 20-án zajlott, és a mesterséges intelligencia marketingben betöltött szerepét és lehetőségeit helyezte középpontba. A rendezvény üzenete az volt, hogy az AI nem csupán a jövő technológiája, hanem már most is olyan eszközként működik, amely jelentősen növeli a marketingmunka hatékonyságát. A Microsoft szakértői gyakorlati példákon keresztül mutatták be, hogyan integrálható az AI a marketing- és értékesítési folyamatokba, elősegítve azok optimalizálását és gyorsítva az üzleti döntéshozatalt.