Kampány a lakossági elektronikai hulladék jobb hasznosításáért
Az Electro-Coord közleménye szerint Magyarországon évente mintegy 120 ezer tonna lakossági elektronikai hulladék keletkezik, amiből 40 ezer tonnát gyűjtenek vissza. Az e-hulladék gyűjtésére és feldolgozására szakosodott Electro-Coord Magyarország Nonprofit Kft. ebből mintegy 30 ezer tonnát gyűjt be és dolgoz fel az Európai Unió előírásai szerint.
A társaság december 13. és 17. között egy héten keresztül arra szeretné felhívni a lakosság figyelmét, hogy az elhasznált elektromos termékek nem a kukába valók, s közös felelősség, hogy ezek az eszközök a hulladékhasznosítóba kerüljenek.
Az Electro-Coord közleményében jelzi: már több mint 5.500 gyűjtőponton lehet leadni térítésmentesen a feleslegessé vált elektromos eszközöket. Az e-hulladék kereskedelmi egységekben (szuper- és hipermarketekben, műszaki szakáruházakban, villamossági üzletekben) kihelyezett gyűjtőedényekben, lakossági e-hulladék begyűjtő napok alkalmával, valamint lakossági hulladékgyűjtő udvarokban egyaránt leadható. Utóbbiból mintegy 130 áll a lakosság rendelkezésére.
A feleslegessé vált hulladékokból kinyert közel 26 ezer tonna másodlagos nyersanyagot visszaforgatják az ipari termelés körforgásába. Az e-hulladékok hasznosítása során jelentős energia takarítható meg, mivel az új termékek előállításához kevesebb technológiai lépés szükséges - hívja fel a figyelmet a nonprofit társaság közleménye.
Kapcsolódó cikkek
- Papírhalmozás helyett elektronikus számlák
- Papírhalmozás helyett elektronikus számlák
- Pandavilág élőben a neten, Kínából
- Pandavilág élőben a neten, Kínából
- A világ első intelligens számítógépe nulla watt készenléti áramfogyasztással
- A világ első intelligens számítógépe nulla watt készenléti áramfogyasztással
- A fenntartható fejlődésre ösztönöz a Xerox
- A fenntartható fejlődésre ösztönöz a Xerox
- Zöld beszállítóit díjazta az SAP
- Zöld beszállítóit díjazta az SAP
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
„Mit lájkol a gyerek?” – A szülőket segíti az NMHH új kiadványa
A közösségi médiafelületek használata ma már a fiatalok mindennapjainak részévé vált, ezért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kiemelt figyelmet fordít az ezen felületek kínálta lehetőségekre és kockázatokra.
Magasabb ponthatárok mellett több mint 4400 elsőéves jutott be a Széchenyi-egyetem minőségi képzéseire
Összesen 4409 elsőéves kezdheti meg tanulmányait a győri Széchenyi István Egyetemen szeptemberben. A ponthatárok a szakok jelentős részén emelkedtek a tavalyihoz képest, van olyan, amelyre 487 ponttal lehetett csak bejutni. Mindez azt mutatja, hogy felkészült hallgatók érkeznek az intézmény magas színvonalú képzéseire.
A HONOR 200 Pro és a mesteri fotózás: fejlődés a Studio Harcourt hagyatékával
Rengeteg ikonikus személyiség mögött ott rejlik egy olyan portré, amely nemcsak a személy lényegét ragadja meg, hanem az örökségét is megörökíti. A hírességektől a politikusokig a portrék alakították a történeteket és magáról az emberiségről alkotott képünket.
Social Media 2025. Ahol az AI-trend születik!
A jövőben a tartalom forradalmára figyeljünk! A személyes, a hiteles, az egyedi, az őszinte, a releváns, tehát csak emberi érzelmi intelligenciával alkotott mondanivaló a nyerő. A habkönnyű lózungok divatja lejár. A tartalomban zajló trendek tehát nem a gépiesség irányába mutatnak. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Social Media 2025. Ahol az AI-trend születik!” című, szeptember 12-én megrendezendő hibrid konferenciáján mindenki felfrissítheti tudását a legfrissebb trendekkel.
Megérkezett az új, vezeték nélküli LG OLED evo AI M4
Az LG Electronics (LG) megkezdi új OLED evo AI M4 sorozatú televíziójának globális bevezetését a hozzá tartozó Zero Connect Box-szal, amely a vezeték nélküli kapcsolatot biztosítja a televízió és a csatlakoztatott eszközök között. A vállalat a 77, 83 és 97 hüvelykes mellett egy 65 hüvelykes méretű modellt is a piacra dob.