Tudatos távközlési szolgáltatás vásárlásra biztat az NMHH
Takács Péter pénteken Budapesten sajtótájékoztatón a kilenc pontban összegzett tanácsokról elmondta: a vevők minden, de különösen az akciós vásárlás előtt tájékozódjanak a feltételekről, s a szolgáltatások igénybevétele előtt mérlegeljék, mire van szükségük.
A szerződéseket olvassák el, bármilyen hosszúak is, s nézzék meg az apró betűs részeket is. Nézzék meg a díjszabás részleteit,a szolgáltatás paramétereit, mert előfordulhat, hogy nem azt kapják a csomagban, amire valóban szükségük van.
Mérlegeljenek a hűségnyilatkozat aláírása előtt, s a szóbeli, telefonon kötött megállapodásokat mindig kérjék írásban. Ha pedig valaki nem szeretne szerződést kötni az ajánlattevővel, nagyon határozottan nyilatkozzon arról, hogy nem akarja elfogadni az ajánlatot.
Takács Péter hozzátette: a hűségnyilatkozat nem eleve rossz konstrukció, hiszen a cégek ennek keretében előnyöket kínálnak a vevőknek. Ugyanakkor a fogyasztó mérlegelje, hogy megfelelnek-e neki a feltételek, például az időtáv, s a felmondás korlátai.
Az internet szolgáltatásról elmondta, csökkennek az ezzel kapcsolatos panaszok, de mivel nagyon népszerű szolgáltatás, még mindig sokan fordulnak a hatósághoz.
A tapasztalatok alapján közölte, a potenciális vevőnek érdemes megtudnia, hogy a sávszélesség garantált-e, s ez valóban a rendelkezésére áll majd, ha előfizet a szolgáltatásra. A mobilinternet esetében pedig az az egyik legfontosabb, hogy a vevő tudja, a készüléken vásárláskor automatikusan aktiválják az internetezést lehetővé tevő start csomagot, ám ennek használata nagyon drága. Aki mobilon akar internetezni, kössön külön csomagra szerződést a szolgáltatóval.
Az emelt díjas szolgáltatásokról kifejtette, a kiemelkedő díjakért igénybe vett letöltéseknél fontos tisztázni, hogy egy termékre vonatkozik-e vagy többre. Fontos tudni azt, hogy az emelt díjas szolgáltatás igénybe vétele esetén nemcsak a küldött, hanem a fogadott sms-ért is fizetni kell.
A digitális eszközökről, például a televíziókról elmondta, olyat érdemes venni karácsonykor, amelyik a földfelszíni digitális adást is tudja fogni.
Takács Péter elmondta: vásárlás előtt érdemes felkeresni például a www.nmhh.hu, a www.tantusz.nmhh.hu, illetve a www.mobilozzokosan.hu oldalakat, amelyeken nagyon sok hasznos információ található.
Kapcsolódó cikkek
- Tovább csökkenhetnek a külföldi telefonálás díjai
- Újfajta szöveges képességek - Japán hangulat az iPhone-okon
- Az okostelefonok terjedésével csökkenőben az ünnepi sms-forgalom
- A magyarok 43 százaléka csak beszélgetésre használja a telefonját
- Erős a verseny a magyar távközlési piacon a Vodafone szerint
- Frekvenciatender: zöld út az okoskészülékek elterjedésének
- 1 millió 448 ezerre nőtt a mobilinternet-előfizetők száma
- Nincs fizetőképes kereslet a mobil többletszolgáltatásokra
- Okostelefonnal lehet fizetni a Starbucks kávézókban
- Napi 200 millió YouTube-videót néznek mobiltelefonokon
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Hasznos tavaszváró appok a HONOR-tól
A tavasz közeledtével egyre gyakrabban élvezhetjük a szép időt, és ha sikerül átvészelni az influenzaszezont, akkor rengeteg új lehetőség vár ránk a világban. Ehhez tökéletes társunk lehet okostelefonunk, valamint a számos alkalmazás, amelyek segíthetnek abban, hogy izgalmasabbá, produktívabbá vagy éppen kellemesebbé tegyük a mindennapokat, különösen, hogy egyre több lehetőségünk nyílik az új évszak beköszöntével. Íme néhány tavaszváró alkalmazás a HONOR kínálatából!
700 ezer felhasználó, havi 2 millió utalás a K&H mobilbankjában
Januárban már hétszázezer mobilbanki ügyfél vette igénybe a K&H díjnyertes appját. A tavaly a digitálisan élenjáró bankoknak adott Digital Innovator UX 2024 díjat elnyerő mobilbanki alkalmazásban havonta kétmillió utalást végeznek a felhasználók, akik saját értékeléseik szerint is szeretik, szívesen használják az applikációt. A mobilbank népszerűségét fokozza Kate is, hiszen a K&H éjjel-nappal elérhető digitális asszisztense kétszáz funkcióval rendelkezik, ami sokkal kényelmesebbé teszi a bank és biztosító ügyfelei számára pénzügyeik intézését.
Galaxy S25: AI támogatás és prémium élmények
A Samsung Galaxy S25 széria február 7-től Magyarországon is megvásárolható. Az új készülékekkel a Samsung egy multimodális korszakba lép, lehetővé téve a felhasználóknak, hogy a Galaxy S25 okostelefonokkal és környezetükkel sokféleképpen lépjenek kapcsolatba, és AI partnerként támogassák őket a mindennapi életben. A Galaxy S25, S25+ és S25 Ultra modellek tulajdonosai olyan partnercégekkel való együttműködésnek köszönhetően, mint a Google, az Adobe vagy a YouTube, még teljesebb élményt élvezhetnek a kommunikáció, az információszerzés, a kreativitás és a szórakozás területén. Ráadásul, február végéig különleges kedvezmények várják a vásárlókat.
Csendes félév a mobilpiacon, kizárólag mobilnetet kínáló díjcsomaggal indult a nyár
A Yettel új, korlátlan internetelérést biztosító csomagot vezetett be a nyaralási szezon kezdetén, amely nem tartalmaz SMS-t és hívást. Ezt közli a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb, mobilpiaci díjcsomagokat elemző jelentése, mely szerint 2024 második fele egyébként nem volt mozgalmas. A félévente megjelenő jelentés bemutatja a nagy szolgáltatók díjcsomag- és tarifamódosításait, valamint ismerteti a megszűnő szolgáltatásokat és az újonnan bevezetett opciókat is.
A Samsung tovább mélyíti elkötelezettségét az óceánok védelmében
A Samsung tovább erősíti elkötelezettségét az óceánok védelme iránt, és a jövőben olyan partnerekkel dolgozik együtt, akik szintén elhivatottak a természet megóvása mellett. A vállalat már eddig is hozzájárult a műanyaghulladék problémájának enyhítéséhez azáltal, hogy újrahasznosított halászhálókból készítette el a Galaxy eszközeihez szükséges alapanyagokat.