Hol tart a fogyasztói elektronika 2011-ben?
CES-újdonságok
Mint várható volt, a Las Vegas-i fogyasztói elektronikai vásár (CES) főszereplői az idei évben a tabletek voltak, de az internet kapcsolat és a 3D is reflektorfénybe került. Az elmúlt napokban már sok CES-premierről szóltunk (elég rákattintani ezen cikk alatt is a CES 2011 kulcsszóra, hogy egybegyűjtve böngésszük a híreket), most röviden áttekintjük, hogy milyen további, trendmeghatározó újdonságokat mutattak be a héten.
A Motorola az Apple iPad trónfosztására készül az új Android alapú Xoom tablettel. A Xoom – amely tulajdonképpen csak egy a CES-en bemutatott számos tablet közül – bizonyos tekintetben megelőzi az iPad-et. Elülső és hátsó kamerájával, melyek közül az egyik HD minőségű felvétel készítésére alkalmas, meghaladja az iPad jelenlegi verzióinak képességeit. Nagyobb felbontású és nagyobb méretű kijelzője van, és az AT&T helyett a Verizon új hálózatát használja.
Meglepő módon, nem mindenki szeretné legyőzni az iPad tabletet, a Sony megelégedne a 2. hellyel. „2012-re szeretnénk megszerezni a 2. helyet a tablet piacon. Az iPad a tabletek királya, de vajon kié lesz a második hely?” mondta Kunimasa Suzuki, a Sony elnökhelyettese egy kerekasztal beszélgetésen.
Mint több más vállalatnál a kiállításon, a Sony érdeklődésének középpontjában is a 3D állt. Rengeteg új 3D-kompatibilis terméket mutattak be: a TV-ktől kezdve a videokamerákon, a Blue-ray lejátszokon keresztül a laptopokig és videó játékokig. A Sony elnöke, Howard Stringer elmondta, hogy 2011-ben a 3D mindenkihez eljut, a következő hónapokban új, 3D-s csatorna indul, 3Net néven, mely 24-7 3D tartalmat fog sugározni.
A legtöbb cég számára az internet és a TV lassan elválaszthatatlan fogalompár. De az LG nem csak a szórakoztató elektronikában gondolkodott, a Thinq „okos” eszközök Wifi kapcsolaton és egy intelligens mérőeszköz segítségével képesek adatokat továbbítani, például online ügyfélszolgálaton keresztül diagnosztizálni az eszköz problémáit.
A GE is bemutatta az okos eszközeit, például a vezeték nélküli protokolt, a Zigbee-t, az „okos” mérő és a Nucleus szolgáltatás felhő közötti kommunikáció létrehozására. A GE bemutatott egy kisméretű energia kijelzőt, mely segítségével a fogyasztók nyomon követhetik az energiafogyasztásukat.
Kapcsolódó cikkek
- A Motorola bemutatta a Xoom 2 Android táblákat
- iPad 2 8GB – Pénztárcakímélő Apple tablet?
- Egy hét múlva debütál az iPad 3
- iPad 3 premier március első hetében?
- LG Optimus Pad LTE — az LG első hipergyors nettel bíró táblagépe
- Strapabíró, ultravékony és olcsó tablettel is készül a Toshiba
- Pénztárcabarát Coby tabletek a láthatáron
- Motorola ET1: hamarosan hazánkban is
- A Sony két modellel lépett be a tábla PC piacra
- Az Apple az egész Galaxy-család betiltására törekszik
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.