Nyitrai: versenyhátrányt okoz a digitális marketing hiánya

MTI Sajtóadatbank, 2011. február 3. 09:16

A kis- és közepes vállalatok (kkv) versenyhátránya sokszor abból adódik, hogy nem megfelelő a digitális marketingjük - mondta Nyitrai Zsolt, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára szerdán Budapesten sajtótájékoztatón.

Az államtitkár a "Neten a cégem" internetes rendezvényen elmondta, arra biztat minden vállalkozást, hogy jelenjen meg a világhálón, mert ez versenyelőnnyel is jár.

Hozzátette, a kormány legfontosabb célkitűzése az, hogy nőjön a munkahelyek száma, s ebben jelentős szerepet szán a kkv-nak is. Ezért vezette be a legalacsonyabb társasági és személyi jövedelemadót.

Elmondta, a kormány azért hozza helyzetbe a kis- és közepes cégeket, mert ezek munkahelyeket teremtenek, ami az ország felemelkedését szolgálja.

Az államtitkár kifejtette, a 2010-2014-re vonatkozó digitális cselekvési terv kulcsszava a versenyképesség. A terv végrehajtásakor növelik az állampolgárok esélyegyenlőségét és jólétét, a vállalkozások innovációs képességét, olcsóbb és kisebb, illetve a bürokrácia szempontjából egyszerűbben működő államot hoznak létre.

A "Neten a cégem" akciót elindító Budapest Bankról, Google Magyarországról és a HonlapABC-ről elmondta, örül annak, hogy vannak Magyarországon olyan cégek, amelyek összefognak, s ingyen, illetve kedvezményesen támogatják a vállalkozásokat abban, hogy megjelenjenek az interneten.

Fontosnak nevezte azt az elvet, hogy a támogatók "nem halat, hanem hálót adnak" a kkv-k kezébe, amelyek így elindulhatnak az internet irányába. Az államtitkár más cégeket is biztatott az akcióhoz való csatlakozásra.

Az akciót kezdeményező cégek a program során például ingyen készítenek a jelentkező társaságoknak honlapot, s nyújtanak részben ingyen, részben kedvezményesen internetes banki szolgáltatást, illetve adnak pénzügyi tanácsokat, valamint egy ingyenes internetes hirdetési lehetőséget. A szervezők azt várják, hogy még az idén 25.000 vállalkozás nyit a digitális jelenlét felé, hoz létre honlapot, és alapozza meg jövőbeni sikereit az online eszközök segítségével.

A sajtótájékoztatón bemutatták az Ipsos kutatást, ami szerint a kkv-k 55 százalékának nincs semmilyen online megjelenése, s ezek kétharmada soha nem is gondolkodott az internetre kerülésen.

Az úgynevezett offline cégek 91 százalékának semmilyen reklámbüdzséje nincs, s kétharmaduk nem tudja mennyibe kerül egy honlap. Ugyanakkor többségük azzal indokolja az internettől való távolmaradást, hogy nincs rá pénze és szüksége a cégnek, illetve a megjelenés nem járna gazdasági előnnyel.

Arra a kérdésre, hogy ingyen és egyszerűen létre hozna-e a cég egy honlapot, 55 százalékuk igennel válaszolt, mert a világhálón való megjelenéstől nagyobb forgalmat és költségcsökkentést remélnek.

Az Ipsos kutatása kimutatta azt is, hogy az interneten lévő kkv-k 72 százaléka csak bemutatkozásra használja honlapját, s csak 22 százalékuk értékesít a világhálón.

Az eseményen elhangzott, a kkv-k megjelenése azért is fontos lenne a neten, mert a felmérések szerint a magyar lakosság 62 százaléka internetezik, átlagosan heti 15 órát.

Az akcióhoz a www.netenacegem.hu oldalon lehet csatlakozni.

Kulcsszavak: Budapest Bank Google kkv

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A mesterséges intelligencia bevezetésekor a vezérigazgatóknak kell az élen járni

A vezérigazgatóknak minden tekintetben az élen kell járniuk, akkor is, amikor a generatív mesterséges intelligencia bevezetéséről van szó. A felelősség ebben az esetben is a szervezet vezetőségét terheli, akiknek üzleti sikeresség érdekében fontos tényezőket kell mérlegelniük a bevezetés során.

2024. június 24. 18:20

Bemutatják, mit kell tudni a skizofrén marketing korszakáról

A Marketing Summit témái idén az európai nemzeti marketingszövetségeket tömörítő European Marketing Confederation által jegyzett European Marketing Agenda pilléreire épülnek. A szakma elismert hazai és nemzetközi szakértői a legújabb marketing, kommunikációs és üzleti trendek, illetve kihívások sikeres megválaszolásán túl a technológiai és AI megoldások eredményes implementációjára is kitérnek majd az eseményen. A Summit Díjátadó Est keretében pedig öt szakmai díj elismeréseit adják át majd a reggeltől késő estig tartó rendezvényen, amelyet szeptember 19-én, a MÜPA-ban tartanak.

2024. június 24. 14:58

A felújított ABB-robotok ragyogó kilátásokat kínálnak a német motorkerékpár-gyártónak

Csillogó tankok, fényes rugóstagok, polírozott króm és porszórásos felületek – a motorkerékpárok esetében elengedhetetlen a vonzó megjelenés. Az egyik német motorkerékpár-gyártónál az ABB robotjai dolgoznak keményen azért, hogy elérjék a járműveknél a kívánt fényezést. Helyüket azonban 8 évnyi fáradhatatlan munka után felújított robotok veszik át. 

2024. június 24. 13:01

Indul az Európai Napenergia Akadémia, ahol két év alatt 65 ezer szakembert képeznek ki

2030-ra az Európai Unió célja, hogy 600 gigawatt fotovoltaikus napelem kapacitást építsen ki a kontinensen, amely az EU nettó zéró technológiák iránti keresletének 40%-át fedezné. A jelentős mértékű bővítéshez rengeteg új, ezen a téren szakképzett munkavállalóra van szükség. 

2024. június 24. 09:55

Csökken a magyar vállalkozások száma, a MI pedig alig várja, hogy ezen lendítsen

Csökken a magyar vállalkozások száma, azaz a megszűnések és felszámolások meghaladják az újonnan alapított cégek számát, amelyek hátterében a nem elég körültekintő üzleti tervezés, vagy akár a nem hatékony munkafolyamatok állhatnak – derül ki a Billingo, az egyik leggyakrabban használt, online számlázóprogramot fejlesztő hazai cég összefoglalójából. 

2024. június 23. 13:54

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A kvantumtechnológia alapjaiban változtatja meg jövőnket

2024. június 20. 16:28

A kiberbűnözők piszkos játéka: 9+1 kibertámadás a sport világából

2024. június 12. 11:43

Elstartolt a Startup Safari Budapest 2024

2024. június 10. 11:40

Marad-e az AI homály a vállalkozások körében?

2024. június 3. 13:02