Nyitrai: versenyhátrányt okoz a digitális marketing hiánya

MTI Sajtóadatbank, 2011. február 3. 09:16

A kis- és közepes vállalatok (kkv) versenyhátránya sokszor abból adódik, hogy nem megfelelő a digitális marketingjük - mondta Nyitrai Zsolt, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára szerdán Budapesten sajtótájékoztatón.

Az államtitkár a "Neten a cégem" internetes rendezvényen elmondta, arra biztat minden vállalkozást, hogy jelenjen meg a világhálón, mert ez versenyelőnnyel is jár.

Hozzátette, a kormány legfontosabb célkitűzése az, hogy nőjön a munkahelyek száma, s ebben jelentős szerepet szán a kkv-nak is. Ezért vezette be a legalacsonyabb társasági és személyi jövedelemadót.

Elmondta, a kormány azért hozza helyzetbe a kis- és közepes cégeket, mert ezek munkahelyeket teremtenek, ami az ország felemelkedését szolgálja.

Az államtitkár kifejtette, a 2010-2014-re vonatkozó digitális cselekvési terv kulcsszava a versenyképesség. A terv végrehajtásakor növelik az állampolgárok esélyegyenlőségét és jólétét, a vállalkozások innovációs képességét, olcsóbb és kisebb, illetve a bürokrácia szempontjából egyszerűbben működő államot hoznak létre.

A "Neten a cégem" akciót elindító Budapest Bankról, Google Magyarországról és a HonlapABC-ről elmondta, örül annak, hogy vannak Magyarországon olyan cégek, amelyek összefognak, s ingyen, illetve kedvezményesen támogatják a vállalkozásokat abban, hogy megjelenjenek az interneten.

Fontosnak nevezte azt az elvet, hogy a támogatók "nem halat, hanem hálót adnak" a kkv-k kezébe, amelyek így elindulhatnak az internet irányába. Az államtitkár más cégeket is biztatott az akcióhoz való csatlakozásra.

Az akciót kezdeményező cégek a program során például ingyen készítenek a jelentkező társaságoknak honlapot, s nyújtanak részben ingyen, részben kedvezményesen internetes banki szolgáltatást, illetve adnak pénzügyi tanácsokat, valamint egy ingyenes internetes hirdetési lehetőséget. A szervezők azt várják, hogy még az idén 25.000 vállalkozás nyit a digitális jelenlét felé, hoz létre honlapot, és alapozza meg jövőbeni sikereit az online eszközök segítségével.

A sajtótájékoztatón bemutatták az Ipsos kutatást, ami szerint a kkv-k 55 százalékának nincs semmilyen online megjelenése, s ezek kétharmada soha nem is gondolkodott az internetre kerülésen.

Az úgynevezett offline cégek 91 százalékának semmilyen reklámbüdzséje nincs, s kétharmaduk nem tudja mennyibe kerül egy honlap. Ugyanakkor többségük azzal indokolja az internettől való távolmaradást, hogy nincs rá pénze és szüksége a cégnek, illetve a megjelenés nem járna gazdasági előnnyel.

Arra a kérdésre, hogy ingyen és egyszerűen létre hozna-e a cég egy honlapot, 55 százalékuk igennel válaszolt, mert a világhálón való megjelenéstől nagyobb forgalmat és költségcsökkentést remélnek.

Az Ipsos kutatása kimutatta azt is, hogy az interneten lévő kkv-k 72 százaléka csak bemutatkozásra használja honlapját, s csak 22 százalékuk értékesít a világhálón.

Az eseményen elhangzott, a kkv-k megjelenése azért is fontos lenne a neten, mert a felmérések szerint a magyar lakosság 62 százaléka internetezik, átlagosan heti 15 órát.

Az akcióhoz a www.netenacegem.hu oldalon lehet csatlakozni.

Kulcsszavak: Budapest Bank Google kkv

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Több minőségi időre vágynak az apák a gyerekeikkel

Hétköznapokon az apák több mint kétharmada átlagosan kevesebb mint két órát, hétvégenként több mint öt órát tölt a gyerekeivel. A gyerekekkel rendelkezésre álló minőségi idő az apák többsége szerint nem elegendő – így gondolják a Yettel apák napja kapcsán készült felmérésében részt vevő válaszadók. A megállapításokat nemzetközi tapasztalatok is alátámasztják: az apaszabadság az apa, az édesanya és a gyermek számára is hasznos, és még a munkáltatónak is előnyökkel jár.

2024. június 15. 11:48

Az AWS és a SAP mesterséges intelligenciával fejleszti a vállalati erőforrásgazdálkodását

Stratégiai együttműködést kötött egymással az Amazon Web Services (AWS) és az SAP. A generatív mesterséges intelligencia segítségével új képeségekkel és nagyobb hatékonysággal vértezik fel a SAP modern, felhő-alapú vállalati erőforrás-tervezési (ERP) rendszerét. 

2024. június 14. 19:25

Az eMAG és a Rejoy elindítja az Easy Buyback programot

Mivel a legnépszerűbb mobiltelefonok átlagára az elmúlt négy évben megduplázódott, az eMAG a Rejoy.hu-val közösen kialakított, teljes mértékben online igénybe vehető Easy BuyBack programon keresztül az eMAG vásárlói régi telefonjuk eladásából származó extra pénzt is beforgathatják új okostelefonjuk megvásárlásába. 

2024. június 14. 17:43

Újra bizalmat kapott a DIMSZ elnöksége

A DIMSZ – az Adatvezérelt Marketing Szövetség – éves közgyűlésén a tagok elfogadták a szervezet beszámolóit és megerősítették a hét elnökségi tag mandátumát.

2024. június 14. 15:59

Az LG szerint a jövő autója gyakorlatilag egy kerekeken guruló élettér lesz

Az LG Electronics (LG), a mobilitási piac egyik vezető technológiai szereplője új szoftvercsomagot adott ki, amely úttörő szerepet játszik majd a szoftveresen definiált járművekre (SDV) való átállásban. Az AlphaWare nevű fejlett, felhasználóközpontú megoldás újraértelmezi az autó fogalmát és a felhasználók autózással kapcsolatos élményét. Az innovatív szoftvercsomagot az AutoTech: Detroit eseményen mutatta be a cég.

2024. június 14. 14:31

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A kiberbűnözők piszkos játéka: 9+1 kibertámadás a sport világából

2024. június 12. 11:43

Elstartolt a Startup Safari Budapest 2024

2024. június 10. 11:40

Marad-e az AI homály a vállalkozások körében?

2024. június 3. 13:02

Az Everguest szoftvere felforgatja a turizmus állóvizét

2024. május 27. 17:30