Az ipari és termelő cégektől várja a Getronics az IT-piac bővülését
Tízszázalékos bevételnövekedést és létszámbővítést tervez az idén a Getronics Magyarországon, részben azért, mert reményei szerint a fellendülőben lévő Nyugat-Európából újabb megrendeléseket kap a budapesti szolgáltatói központja, részben pedig azért, mert a magyarországi ipari termelő vállalatok jelentős növekedése új informatikai fejlesztéseket jelent a piac szereplői számára.
A cég szerint mindemellett lendületet adhat a piacnak a kormányzat közelmúltban bejelentett Digitális Megújulás Cselekvési Tervében meghatározott projektek elindítása is.
Rátkai Péter, a Getronics Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója az MTI-nek elmondta: a magyar piacon működő társaság, illetve a másik leányvállalat, a nyugat-európai ügyfeleket kiszolgáló, regionális szolgáltató központ tavaly összesen 12 milliárd forint bevételt ért el, ami mintegy 1 milliárd forinttal kisebb a 2009. évinél.
A társaság Magyarországról származó bevétele a tavalyi 12 milliárd forintból 9 milliárd forintot tett ki. A Getronics Magyarország Kft. kamat és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredmény-rátája (EBITDA) elérte az anyavállalat által elvárt 8 százalékot - mondta az igazgató.
Rátkai Péter elmondta, hogy a korábbi várakozásokkal ellentétben 2010-ben a magyar informatikai piac a nemzetgazdaság teljesítményével összhangban még nem indult növekedésnek.
Hozzátette: míg a korábbi években az volt az anyavállalati elvárás, hogy javuljon a leányvállalatok eredményessége, aminek a magyar cégek meg is feleltek, most már sokkal inkább a bevételnövekedésen van a hangsúly, ami a gazdaság 2011-es beindulásával teljesíthető is.
Az igazgató elmondta: a support központ tavaly nyáron már elindult felfelé a mélypontról, amit jól mutat, hogy az utolsó negyedévben már 40 fővel bővítette a létszámát, s így a Getronics összes magyar alkalmazottjának a száma ismét meghaladja 300-at.
Ami pedig a fejlődési lehetőségeik egyik új irányát is megmutatja: a Getronics a legutóbbi negyedévben ötéves szerződést kötött a TNT Post-tal 13.000 felhasználót kiszolgáló Workspace Online - új felhő alapú megoldás - bevezetésére és üzemeltetésére
Hollandiában, Belgiumban és Nagy-Britanniában. Ezeket az új, innovatív szolgáltatásokat 2011-ben Magyarországon is bevezetik a piacra - tette hozzá Rátkai Péter.
Kapcsolódó cikkek
- Több biztosítást kínál a netrisk.hu az ügyfeleknek
- Orosz oligarchiáé lehet a szerb állami távközlési cég
- Jó évet zárt és az idén és növekedést vár a Canon
- Közös vállalatot alapított a Lenovo és a NEC
- A Nokia profitja 21 százalékkal csökkent, piacot veszített
- Csökkent az AT&T nyeresége a negyedik negyedévben
- Több mint tízszeresére nőtt az Ericsson profitja
- A Telenornak fontos a kiszámíthatóság a beruházásai ütemezése miatt
- Stratégiai együttműködést írt alá a spanyol Telefonica és a kínai China Unicom
- Lenovo-NEC egyesülés a láthatáron
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.