50 forintos osztalékot javasol a Magyar Telekom
A Magyar Telekom igazgatósága részvényenként 50 forint osztalék kifizetésére tesz javaslatot a közgyűlésnek a 2010. év gazdálkodása után - közölte a társaság a tőzsde honlapján csütörtökön.
A társaság tavaly 74 forint osztalékot fizetett.
Az idei osztalékról a társaság április 12-re összehívott éves rendes közgyűlése dönt. Az osztalék kifizetésének javasolt kezdő napja 2011. május 12.
A közlemény szerint a javasolt, részvényenként 50 forintos osztalék összhangban van a társaság osztalékpolitikájával, miszerint az eladósodottsági rátát (a nettó adósságnak a nettó adósság + összes tőkére vetített arányát) a 30-40 százalék közötti céltartományban kívánja tartani. A javasolt osztalékszint figyelembe veszi továbbá a magyar távközlési szektorra kivetett különadó hatását.
A Magyar Telekom 2010-ben 609,6 milliárd forint bevételt és 64,4 milliárd forint nettó eredményt ért el a konszolidált, nem auditált, nemzetközi pénzügyi beszámolási standardok (IFRS) alapján készült eredménykimutatás szerint. A cég tavaly 27 milliárd forint különadót fizetett be a költségvetésbe. A bevétel 5,3 százalékkal, a nyereség 17,1 százalékkal kisebb az egy évvel korábbinál. (Az osztalékot a magyar számviteli szabvány szerinti eredmény alapján állapítják meg.)
Kapcsolódó cikkek
- Magyar Telekom: kisebb bevétel és eredmény 2010-ben
- A Magyar Telekom 50 forint osztalékot tervez
- A különadó miatt visszafog a Magyar Telekom
- Hitelt vesz fel a Magyar Telekom
- Távozik a Magyar Telekom vezérigazgató-helyettese
- Magyar Telekom: a beruházásokat és az osztalékpolitikát érintheti a különadó
- Magyar Telekom: engedély a Daten-Kontor megvásárlásához
- Megszünteti New York-i tőzsdei jelenlétét a Magyar Telekom
- Háromszáz fő elbocsátását tervezi az MTelekom
- Gyorsabban reagál a piaci változásokra a Magyar Telekom
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Okos naperőmű születik Hódmezővásárhelyen
Már zajlik a transzformátor alállomás telepítése Hódmezővásárhelyen, ahol Magyarország legújabb, mintegy 98 ezer napelemmel felszerelt ipari naperőműve épül. A létesítmény a legkorszerűbb technológiák alkalmazásával valósul meg, így nemcsak hatékony, hanem intelligensen képes reagálni az időjárás szélsőségeire is. A Solar Markt Csoport hatodik naperőművének kivitelezése a végső fázisába lépett, a tervek szerint az év végére üzembe helyezik.
Kvantumtechnológia: Az innováció következő nagy ugrása?
Az informatika eddigi fejlődése már eddig is alapvetően alakította át a mindennapjainkat, de a kvantumtechnológia elterjedése új szintre emelheti a kommunikációt, a számítástechnikát, az információfeldolgozást – sőt, áttöréseket hozhat a méréstechnikában és az orvosi diagnosztikában is.
Álláshirdetések újratöltve – az AI már a HR-t is forradalmasítja
Az utóbbi években jelentősen átalakult az emberek információkeresési módja: egyre többen fordulnak mesterséges intelligencián alapuló eszközökhöz, ahol már nemcsak kulcsszavakat, hanem természetes nyelven megfogalmazott, összetett kérdéseket is feltesznek. A keresés így egyre inkább párbeszéddé válik, ami alapjaiban formálja át az online jelenlét szabályait – különösen a munkaerőpiacon.
Jövőálló munkahelyek, valós tudás – Ezt hozta a Business Fest 2025
A diploma helyett a valódi készségek, a kiaknázatlan munkaerő-tartalékok mozgósítása és a mentorprogramok bevezetése jelenthetik a választ a magyar munkaerőpiac aktuális problémáira – ez volt a Business Fest 2025 egyik legfontosabb üzenete. A közel 7000 résztvevőt vonzó rendezvényen a WHC Csoport szakértői döntéshozókkal és gazdasági szereplőkkel közösen mutattak be gyakorlati megoldásokat a munkahelyek jövőjének építéséhez. A 35 éves jubileumát ünneplő HR-szolgáltató ezen az eseményen jelentette be teljes körű márkamegújulását is.
Generatív mesterséges intelligencia a K&H Banknál: túl a technológián
A K&H Bank számára a generatív mesterséges intelligencia (genAI) nem csupán egy új technológiai eszköz, hanem az ügyfélkiszolgálás személyre szabottabbá és hatékonyabbá tételének kulcsa. Az elmúlt év során a bank számos területen sikeresen alkalmazta a technológiát – a belső működéstől kezdve, a hitelezési folyamatokon át, egészen Kate-ig, a digitális asszisztensig. A tanulási folyamat része, hogy a kevésbé eredményes esetekből is következtetéseket vonnak le. A cél egy olyan ügyfélélmény megteremtése, amely túlmutat a hagyományos bankoláson, és konkrét élethelyzetekre kínál testreszabott megoldásokat.