Két szakmai konferencia a héten: Média Hungary, majd Elektronikus Kereskedelem
Mivel a kedd-szerdai Média Hungary és a csütörtök-pénteki elektronikus kereskedelmi konferenciák célközönségének van közös halmaza, akár az is elképzelhető, hogy lesznek, akik szerda délután Siófokról Gárdonyba autóznak, hisz az internetes médiumokban rejlő pénz - amiről sok egyéb mellett az Azúr Hotelben zajló Média Hungary szól, a Vital Hotel Nautisban a SZEK.org konferenciáján folytatódik a közösségi vásárlás gazdag témakörével, vagy akár másnap az internet-milliomosok reggelijével. Mindkét rendezvényre ma még elfogadnak last minute jelentkezést, bár a Média Hungary résztvevői már most megtöltik a környék összes szállodáját, és az Elektronikus Kereskedelem konferencia is közelít a teltházhoz.
Az immár 15 éve minden évben megrendezett Média Hungary-n idén is több, mint 1200 online és off-line média-szakember gyűlik össze, hogy a legnagyobb hatású hazai médiaszakmai fórumon meghallgassanak 160 előadót, több tucatnyi szakmai előadást, kerekasztal-beszélgetést, vitafórumot és prezentációt. A lassan felnőttkorba lépő Media Hungary konferencián az évek óta egyre világosabban körvonalazódó médiapiaci átalakulással kapcsolatban az idén a gyakorlati kérdések kerülnek előtérbe: például az, hogy mikor várható a fogyasztók tömeges elvándorlása a perszonalizált, platform- és eszközfüggetlen fogyasztás felé; mely eszközök, alkalmazások és tartalmak lesznek az elvándorlás meghatározó haszonélvezői, és melyek követik a WAP-ot vagy az Edge-et az elsorvadás útján; az igények vagy a marketingesek jelölik-e ki az új fejlesztések, új alkalmazások irányát. A mottó, vagyis a „pénz beszél” mindenkinek mást jelent: a szolgáltatók a profitmaximalizálásra törekednek, a felhasználók a legalacsonyabb fajlagos költséggel elérhető legnagyobb választékra és kényelemre hajtanak, az állam pedig olyan médiarendszert szeretne, amely összességében a legnagyobb gazdasági, versenyképességi és társadalmi hasznot eredményezi. A Média Hungary (sok egyéb mellett) erre a bonyolult egyenletre keresi a megoldóképletet.
A SZEK.org Eleketronikus Kereskedelmi konferenciája sem újszülött a rendezvénynaptárban, már nyolcadik alkalommal keresi maga is a megoldóképleteket, a Média Hungary-hez hasonlóan két nap alatt több témát járva körül. A vásárlói közösségek mellett a másik legfontosabb témakör az egyre terjedő mobil-alkalmazások, ma már akár árveréseken licitálhatunk egy vidéki város felé vonatozva, de a kereskedők is ellenőrizhetik készletüket, forgalmukat egy okostelefon segítségével. Egy-egy előadást itt is szentelnek a legfőbb trendeknek, de a konferenciája slágertémája egyértelműen a második napi üzleti reggeli, ahol internetes sikercégek alapítóival lehet beszélgetni arról, hogy nekik hogyan sikerült.
Mindkét konferencia első estéje a tartalmas kikapcsolódásé, sok internetes-, média-, marketing- szakember ezt tartja a legfontosabbnak, hisz itt lehet "networkölni", kapcsolatokat építeni, egy füst alatt elintézni néhány olyan megbeszélést, amelyre a későbbi üzleti kooperáció és verseny épülhet.
Kapcsolódó cikkek
- Etikai kódex szerint működne a jövőben a közösségi vásárlás
- Magyarország kész helyet adni a 2012-es kibertér-konferenciának
- A pedagógusképzés kötelező részévé kell tenni a médiaismereteket
- Pert nyert a Média Hungary szervezője a Club Tihannyal szemben
- Go Digital…? konferencia
- Informatikával is zöldülnének a kereskedők
- A jövő internetjéről Budapesten tanácskoznak a szakértők
- Az internet maga a digitális vadnyugat
- Uniós kezdeményezés "a jövő internetjének" kifejlesztésére
- Media Hungary: 500 előadás, 13 ezer látogató, 1600 felszólaló
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19
A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.
HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól
A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.