Kútba esett a szerb távközlési cég eladása
A szerb kormány csütörtökön úgy döntött, hogy nem adja el a Telekom Srbija állami többségű távközlési céget, annak ellenére sem, hogy az egyetlen vevő, az osztrák Telekom Austria feljavította ajánlatát szerdán.
Az osztrák cég, kihasználva a meghosszabbított ajánlattétel lehetőségét, 1,1 milliárd euróra emelte a Telekom Srbija 51 százalékára tett vételi ajánlatát, a korábbi 950 millió euróról.
Az új ajánlat szerint 800 millió eurót fizettek volna az ügylet létrejöttekor, a fennmaradó 300 milliót a vásárlást követően kilenc évig, éves részletekben törlesztették volna.
A belgrádi kormány legalább 1,4 milliárd euró készpénzt várt a társaság 51 százalékáért, amelytől a szerdai ajánlat is elmaradt.
A Telekom Austria áprilisban 15 munkanap haladékot kapott a szerb kormánytól ahhoz, hogy javítson ajánlatán, így szerdáig meghosszabbították az eredeti ajánlat módosításának végső határidejét.
A pénzügyminisztérium azt közölte, hogy a csütörtöki kormánydöntéssel lekerült a napirendről a távközlési cég eladása.
Még korában azt mondta a szerb államadósság-kezelő központ vezetője, hogy ha mégsem ütnék nyélbe az ügyletet, Szerbia 500 millió eurónyi eurókötvényt bocsát ki idei államháztartási hiányának a finanszírozására.
A Telekom Srbija 80 százaléka a szerb államé, a maradék 20 százalék a görög OTE holding tulajdona.
A vállalat 2009-ben 13,3 milliárd dinár (129,1 millió euró) nettó nyereséget ért el.
A Telekom Srbija a tulajdonosa az mt:s mobilszolgáltatónak, amely 5,9 millió előfizetővel piacvezető Szerbiában. A cégnek emellett összesen több mint egymillió mobiltelefon-előfizetője van a szomszédos Boszniában és Montenegróban.
Az ügylet létrejöttével a Telekom Austria a Balkán vezető távközlési szolgáltatójává vált volna.
Kapcsolódó cikkek
- Megemelte a Telekom Srbijára tett ajánlatát a Telekom Austria
- A Telekom Austria még vár az újabb Telekom Srbija-ajánlattal
- A szerb kormány alacsonynak találja a Telekom Austria ajánlatát a nemzeti távközlési vállalatra
- Egyelten ajánlat a szerb állami távközlési vállalatra
- Szerbia leállíthatja az állami távközlési vállalat eladását
- A "sógoréknál" az operátorok uniós túlszabályozottságára panaszkodnak
- Orosz oligarchiáé lehet a szerb állami távközlési cég
- Szerbia 1,4 milliárd eurót vár a Telekom Srbija 51 százalékáért
- Hét pályázó a szerb vezetékes távközlési vállalatra
- Döntött a szerb kormány a Telekom Srbija privatizációjáról
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.