A jövő internetjéről Budapesten tanácskoznak a szakértők
A jövő internetjének kutatása és kísérletei (EU FIRE) elnevezéssel tartanak informatikai tanácskozást hétfőn Budapesten a magyar EU elnökség égisze alatt az Internet Hét keretében - tájékoztatták a szervezők az MTI-t.
A program keretében a kutatók és ipari partnerek az internetet érő jelenlegi és várható jövőbeni kihívásokra keresik a választ.
A tanácskozás szakmai súlyát jelzi, hogy annak szervezésében több szaktekintély részt vett: így Timo Lahnalampi, a finn DIMES Egyesület igazgatója, valamint Vattay Gábor egyetemi tanár és Papp Gábor egyetemi tanár az Eötvös Loránd Tudományegyetem Fizikai Intézetéből. Az eseményt támogatja az EU FP7-es kutatási keretprogramja, valamint a Nemzeti Innovációs Hivatal és a magyar EU elnökség.
A rendezvényt Manuel Monteiro, az Európai Bizottság Információs Társadalom és Média Igazgatóságának képviselője nyitotta meg a szervezők közleménye szerint.
Kapcsolódó cikkek
- Konferencia szakembereknek a HTML5-technológiáról
- Szakmai fórum a szoftvertesztelésről
- Az internet maga a digitális vadnyugat
- Az informatika felhasználóinak forradalmára kell felkészülni
- A hazai weboldalak harmada egyszerű módszerekkel feltörhető
- Uniós kezdeményezés "a jövő internetjének" kifejlesztésére
- EU: az internet "hadszíntérré" válhat
- Háromnapos konferencia a digitális földfelszíni TV műsorszórásról és a felszabaduló frekvenciákról
- Két szakmai konferencia a héten: Média Hungary, majd Elektronikus Kereskedelem
- Informatikai konferencia a Kaposvári Egyetemen
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Egy kézben az ország két legnagyobb természetfotós pályázata
2025-től új fejezet kezdődik Az év természetfotósa pályázat történetében: az ország egyik legnagyobb természetfotós és természetvédelmi szervezete, a Varázslatos Magyarország veszi át a rangos megmérettetés lebonyolítását.
Marketing újragondolva: Miért nem működnek a régi stratégiák?
Egyre több cégvezető teszi fel magának a kérdést: miért nem hozzák már a megszokott eredményeket azok a marketingstratégiák, amelyek korábban jól működtek? Tapasztalataik szerint a kampányok hatékonysága csökken, a vásárlók figyelme megosztott, az üzenetek pedig gyakran elvesznek a digitális zajban, ahelyett, hogy célba érnének.
Stílus és innováció kéz a kézben – Megérkeztek a Huawei 2025-ös újdonságai
A Huawei egy nagyszabású, berlini nemzetközi sajtóesemény keretében mutatta be legfrissebb termékeit és technológiai újításait, a „Fashion Next” tematikához igazodva. A rendezvényen debütált a prémium kategóriás HUAWEI WATCH 5 okosóra-sorozat, valamint a HUAWEI WATCH FIT 4, a nyitott kialakítású HUAWEI FreeBuds 6 vezeték nélküli fülhallgató, és az új, 12,2 hüvelykes HUAWEI MatePad Pro tablet is.
Napelemekkel és repoharakkal újít az Etele Plaza
2024 tavaszától kizárólag megújuló energiát használ az Etele Plaza, ezzel is erősítve elköteleződését a fenntarthatóság iránt. Az átállás részeként a bevásárlóközpont tetejére egy fél focipályányi, közel 3800 négyzetméteren elterülő napelemparkot telepítettek, amely több mint 1900 panelből áll. A 834 kWp teljesítményű rendszer évente közel 797 ezer kilowattórányi áramot termel, ami körülbelül 360 háztartás éves fogyasztásával egyenértékű.
Interaktív üzleti kommunikáció Viberen: két új megoldás érkezett
A Rakuten Viber két új, interaktív megoldással gazdagítja üzleti üzenetküldési eszköztárát: megérkeztek a Carousel és List típusú üzenetek. Ezek az újítások lehetővé teszik a márkák számára, hogy egyszerűbbé és hatékonyabbá tegyék az ügyfélkommunikációt a Viber platformján, miközben javítják a felhasználói élményt és támogatják az automatizált ügyfélkezelést.