A Telekom Austria nem tett le a koszovói PTK távközlési cég megszerzéséről
A Telekom Austria (TA) továbbra is fontolgatja, hogy ajánlatot tesz a koszovói állami posta- és távközlési üzem (PTK) 75 százalékára - közölte az osztrák cég szóvivője a Dow Jones hírügynökséggel kedden.
Az illetékes azután nyilatkozott, hogy a WirtschaftsBlatt osztrák lap értesülése szerint a TA már döntött az ajánlattételről.
A PTK többségi megszerzéséért biztosan indul a Deutsche Telekom horvátországi leánycége, a T-Hrvatski Telekom. A lap úgy tudja, hogy a Telekom Austria "több száz millió eurós" ajánlatot tesz.
A PTK 2009. évi bevétele 145 millió euró volt. A koszovói kormány a 75 százalékért 300-600 millió euró bevételt vár.
A cég az alig több mint kétmilliós Koszovóban egymillió mobiltelefon-előfizetővel rendelkezik. A PTK privatizációjából szármató bevételt a pristinai kormány a tervek szerint autópálya-építésre fordítja.
A PTK a legnagyobb állami vállalat a Szerbiából közel három éve kivált Koszovóban.
MTI
Kapcsolódó cikkek
- A szerb kormány alacsonynak találja a Telekom Austria ajánlatát a nemzeti távközlési vállalatra
- Egyelten ajánlat a szerb állami távközlési vállalatra
- A Telekom Ausztria is érdeklődik a szerb távközlési vállalat iránt
- A szövetségi posta után az osztrák telefontársaság is elbocsátásokra készül
- A Telekom Austria 1700 fős leépítést hajt végre
- A Telekom Austria megveszi a második számú fehérorosz mobilszolgáltatót
- Telekom Austria: Fehéroroszországban akar érdekeltséget szerezni
- Csökkent a Telekom Austria eredménye és bevétele
- Kivezeti részvényét New Yorkból a Telekom Austria
- Telekom Austria: 35 százalékkal nőtt a profit
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.