Jelentős áttörést hozhat az agilis szoftverfejlesztés módszertan a munkaerőpiacon
Akár 50%-kal is növelheti az informatikai fejlesztéssel foglalkozó magyarországi vállalatok hatékonyságát a SCRUM néven ismert - ún. agilis - munkaszervezési módszer. A világon jelenleg a legkorszerűbbnek számító agilis fejlesztés egy gyűjtőnév, amelynek egy része szoftverfejlesztési módszertan, más része menedzsment-módszertan, és a kreatív, önmegvalósító munkavállalói hozzáállás is. A világ vezető szoftver-fejlesztő vállalatai telepedhetnek le Magyarországon.
Dr. Bodó Árpád Zsolt a Sprint Consulting vezető tanácsadója elmondta, hogy Magyarországon a világ több vezető informatikai vállalata működtet fejlesztési központot. Ezeknél a cégeknél általában jól felkészült, kvalifikált szakemberek dolgoznak - azonban a munka szervezése döntő módon van hatással az eredményességre. Nem csupán arról van szó, hogy kiváló fejlesztők, informatikusok, programozók jussanak munkalehetőséghez, kimagasló üzemi és egyéni teljesítmény elérésére akkor nyílik lehetőség, amennyiben jól felkészült szakemberek a világ legmodernebb, munkaszervezési módszertana alapján végezhetik munkájukat. A munkavállalók elégedettsége, a csökkenő fluktuáció, a kimagasló teljesítmények több száz új munkahely kialakítását alapozhatja meg több tucat informatikai vállalatnál.Ez hozzájárulhatnak a munkavállalók munkaerőpiaci kilátásainak javulásához, valamint a munkaerő felértékelődéséhez is - mondta el Bodó Árpád Zsolt.
A Sprint Consulting a világ több vezető informatikai cégének a referenciájával rendelkezik, amelyeknél SCRUM módszertan bevezetését követően kimagasló eredmények elérésére voltak képesek ezek a vállalatok. Az agilis módszertanokkal járó versenyképesség-növekedés ma már nem csupán a piaci részesedés emelése vagy a gazdasági világvállság leküzdése szempontjából fontos, hanem az oly gyakori leányvállalatok közti regionális versenyben is meghatározó. Ez olyan hozzáadott érték, mely segíthet abban, hogy környező országok helyett hazánkban maradhassanak, vagy akár ide érkezzenek fejlesztési projektek. A befektetők, megrendelők körében egyrekeresettebbek az agilis módszertannal működő beszállítók, mivel folytonos belelátást nyújt a termék fejlődésébe, számos garanciát nyújt arra, hogy kiváló termék fejlődjön ki, illetve beépített mechanizmusaival magas kockázatcsökkentő hatásokkal bír. Mind a nagyvállalati szektor, az államigazgatási (önkormányzati) intézmények számára, de a KKV-k részére is gazdasági áttörést hozhat a módszertan bevezetése, egyben a foglalkoztatottság mértéke is alapvető fordulatot vehet, amely a magyar gazdaság egészére is, a GDP-t mérhető módon pozitív irányba elmozdító hatása lehet, - vélte Bodó Árpád Zsolt. A Sprint Consulting filozófiája nem kizárólag a tanácsadói és audit tevékenységek értékesítése, hanem az empirikus, már számos helyen, a nemzetgazdaság legkülönbözőbb ágazataiban eredményesen alkalmazott tapasztalatok átadása.
Kapcsolódó cikkek
- Sikeres az ingyenes munkaerő-toborzó eszköz
- Boldog munkavállalók és az üzleti siker
- Az informatikai, mérnöki világban több pénzre számíthatnak a nők
- Új korszak az álláskeresésben: egyre többen találnak munkát a közösségi oldalakon
- Létrejön a legnagyobb magyarországi álláskereső adatbázis
- Egyre kevesebb a nő a technológia világában
- Elégedetlen, mégis mozgásképtelen munkavállalók
- Nemek közti bérkülönbség
- Kell-e választani a dolgozó nőknek a karrier és a család között?
- Fiatalok az interneten, a közép- és időskorúak ismerősökön keresztül keresnek állást
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.