A Nokia a legnépszerűbb márka a fiatalok körében

forrás Prim Online, 2011. július 17. 12:48

A bankok ismertségét tekintve minden második fiatalnak az OTP Bank jut először eszébe. Összességében a Nokiát tartják a legnépszerűbb mobiltelefon-márkának. A legutóbbi Ipsos F&F - fiatal felnőttek körében készült - kutatás két témakörre terjedt ki: a különböző bankok és mobiltelefon-márkák ismertségére.

Egy 15-25 évesek körében végezett országos kutatás során összesen 600 fiatalt kérdeztek meg. A 2011 első negyedévében lezajló személyes felmérés két témakörre terjedt ki: a különböző bankok és mobiltelefon-márkák ismertségére.

A bankok ismertségét tekintve minden második fiatalnak az OTP Bank jut először eszébe. Tízből kilenc fiatal ismeri az OTP, K&H, Erste és Raiffeisen Bankot. A fiatalok több mint 60%-a ismeri a Budapest Bankot, a CIB Bankot, a Citibankot, az MKB-t és az UniCredit Bankot.

A négy legismertebb bank (OTP, K&H, Erste, Raiffeisen) számít a legnépszerűbbnek és a legjobb minőségű szolgáltatást nyújtónak is. A 15-25 éves korosztály szerint a K&H a leginkább fiatalos bank. Míg a 15-19 évesek az OTP Bankot tartják a legmodernebbnek, addig a 20-25 évesek szerint ez a jelző a K&H Bankra illik leginkább. Bár az OTP Bank első helyen szerepel a fent említettek mellett egyediségben és megbízhatóságban is, ennek a pénzintézetnek a szolgáltatásait tartják a legdrágábbnak a többi bankkal szemben.

A megkérdezett fiatalok több mint fele rendelkezik folyószámlával. Az OTP Banknál a 15-19 évesek közül majdnem minden ötödiknek, a 20-25 évesek között minden harmadiknak van folyószámlája.

Amikor felsorolt mobiltelefon-márkák közül kellett választani, a legismertebbnek a Nokia, a Samsung és a Sony bizonyult, ezeket 10-ből 9 fiatal biztosan ismeri. Amikor a márkák felsorolása nélkül kérdezték a véleményüket, a válaszadók felének a Nokia jutott legelőször eszébe; ezt követte a Samsung és az LG. Érdekes, hogy míg a Nokiát elsőként említők között jelentősen több volt a férfi, addig a Samsungot jellemzőbben inkább nők nevesítették elsőként.

Összességében a Nokiát tartják a legnépszerűbb mobiltelefon-márkának. Mindemellett azt gondolják róla, hogy magas minőségű, megéri az árát és nekik való.

Fiatalosságban és modernitásban az iPhone és a Nokia fej fej mellett végeztek, ám az iPhone-t a fiatalok 40%-a túl drágának tartja, ennyit nem adnának ki egy „mobilért”.

A megkérdezett fiatalok 93%-a rendelkezik mobiltelefonnal. Kétötödüknek van Nokia készüléke, amit sorban a Samsung (22%) és a Sony (13%) követ. A Samsung telefonnal rendelkezők körében magasabb arányban vannak a nők.

Kulcsszavak: Nokia trend felmérés bank

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01