Mobil távfelügylet Telenor Hiperneten

forrás Prim Online, 2011. szeptember 8. 15:09

Az informatikai megoldások az otthon és az egészségügy területén is jelentős változásokat hoznak. Egyre nagyobb igény mutatkozik a távgondozási szolgáltatások igénybevételére. Éppen ezért a MOHAnet olyan mobilkészüléket és hozzá kapcsolódó felügyeleti szoftvereket fejlesztett ki, amely a Telenor Hiperneten keresztül új távlatokat nyithat az integrált mobil távfelügyeleti rendszerek használatában.

Napjainkban egyre nagyobb igény mutatkozik az egészségtudatos táplálkozás, a természetgyógyászat, vagy a gyógy- és wellness tevékenységek mellett - az időskori életvitelhez rugalmasan alkalmazkodó – mobil személyfelügyeletre és távgondozási szolgáltatásra egyaránt (AAL). Az utóbbi igényt szolgálja ki a MOHAnet Mobilsystems Zrt. Magyar Termék Nagydíjas „Vario Medcare 4in1” Lifeguard készüléke, amely a 24 órás személyfelügyelet mellett személyvédelemre, terápiakövetésre valamint hagyományos telefonszolgáltatásra (4in1) egyaránt alkalmas.


„A Vario Medcare négy az egyben funkcióját az ügyféligényeknek megfelelően fejlesztettük ki, az egyik ilyen funkció kialakításában jelentős szerepet játszott a Telenor is. A két cég közötti több éves stratégiai együttműködésnek köszönhetően a szolgáltató egy olyan hibrid SIM-kártya biztosításával, és a kapcsolódó háttérrendszer felépítésével segítette a MOHAnet-et, amely lehetővé teszi a „Vario Medcare 4in1” Lifeguard készüléknél az adatkapcsolat mellett a beszéd alapú kommunikációt is”
– mondta el Havasi Zoltán, a MOHAnet Mobisystems Zrt. vezérigazgatója. „Az alapvetően GPRS alapú segélyhívó teljes értékű mobiltelefonként is használható, és az ügyfélnek lehetősége nyílik arra, hogy opcionálisan a beszéd funkcióra is előfizethessen a Telenornál” – tette hozzá a vezérigazgató.

Az első magyar érintőképernyős GPRS mobiltelefon hátterében egy országos lefedettséggel rendelkező diszpécserhálózat áll. Bármilyen probléma esetén a rászorult személy gombnyomással riaszthatja a központot, ahol a szolgálatos diszpécserek intézkednek a további lépésekről: szükség esetén értesítik az illetékes szerveket, vagy más módon nyújtanak segítséget. Riasztáskor a diszpécser képernyőjén azonnal megjelennek a védett személy adatai, sőt igény esetén a készülék GPS-koordinátái is. Az utóbbi azért is fontos, mert a Vario Medcare-nek köszönhetően az ügyfél mozgása, és készülék működése egy internetes platformon keresztül a hozzátartozók számára is követhetővé válik. A készülék kétirányú GPRS-, és hangkommunikációra is képes, vészhelyzetben a diszpécser azonnal felveheti a kapcsolatot a hívás kezdeményezőjével.


Újdonságnak számít a terápiakövetésre alkalmas funkció. Ennek segítségével a készüléket használók egy internetes felületen tudják megosztani kezelőorvosukkal a gyógyszerszedésük ütemezését, illetve az egészségügyi mérőeszközökkel (pl. vérnyomás-, vércukorszint mérő, stb.) mért eredményeket is naplózni tudják. Ezáltal az ápolási, gyógyulási folyamatban az orvosok naprakészek lehetnek betegeik állapotával kapcsolatban, és szükség esetén változtatni tudnak a kezelésen.
A készüléket egyébként jellemzően idős, és vagy más okok miatt gondozásra, felügyeletre szoruló személyek veszik igénybe lakhelytől, kapcsolati státusztól teljesen függetlenül.

hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is. 

2024. november 21. 13:12

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01