Elhunyt Arthur C. Nielsen, a piackutatás doyenje
Elhunyt Arthur C. Nielsen világhírű piackutató, a számítógépes adatfeldolgozás úttörője és a tévéműsorok nézettsége mérésének fejlesztője.
A szakembert életének 92. évében érte a halál az Egyesült Államokban - tájékoztatta pénteken a Nielsen magyarországi ága az MTI-t. Arthur C. Nielsen Jr. volt az, aki a Nielsent a világ vezető piackutató és tévénézettséget mérő vállalatává fejlesztette. Édesapja 1923-ban alapította a céget, nevét számos újítással tette ismertté. A vállalkozás az ifjabb Nielsen révén emelkedett az élvonalba. Arthur C. Nielsen 1945-ben lépett be a céghez, 1957-ben került az elnöki posztra. 1948-ben meggyőzte a vállalat vezetőit arról, hogy hozzák létre az első, általános rendeltetésű számítógépet, Univac elnevezéssel. Pályafutása során több mint húsz vállalat igazgatótanácsának tagjaként is dolgozott, három amerikai elnök tanácsadója volt.
Kapcsolódó cikkek
- „Felhőben” képzelik el jövőjüket a magyar kisvállalkozások
- A személyes bizalom irányítja a kisvállalatok üzleti döntéseit
- Vizsgálják a cégek helyét a közösségi médiában
- A Windows Mobile Phone 2015-re piacvezető lesz?
- A belső változások mozgatják a hazai mobil-piacot
- Validált online kutatási rendszert indított az Ipsos
- Nielsen-felmérés az internetes vásárlási szokásokról
- Enyhül az idő, fagyos a NetHangulat
- Új kutatási termékekkel erősít az NRC
- Soha nem látott mélyrepülés