Előnyben a belföldi web-áruházak
MTI Sajtóadatbank, 2011. október 27. 18:49
Az Európai Unióban végzett kutatások azt mutatták, hogy az uniós fogyasztók tartanak a határon átnyúló vásárlás veszélyeitől, a jogérvényesítés nehézségeitől, ezért inkább a belföldi web-áruházakat részesítik előnyben - közölte a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság csütörtökön az MTI-vel.
Az Európai Fogyasztói Központok Hálózatát (ECC-Net) a nemzeti szervezetek alkotják. Ezek feladata elsődlegesen a határon átnyúló egyedi fogyasztói panaszok és jogviták rendezésében való érdemi közreműködés, a felek közötti megállapodás elérése.
A panaszok megoldásában való segítségnyújtás mellett az Európai Fogyasztói Központok Hálózata kiemelten fontosnak tartja a fogyasztók tájékoztatását, többek között a határon átnyúló vásárlások előnyeiről és azok veszélyeiről is. A cél, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az őket megillető jogokkal, és növekedjen a határon átnyúló vásárlásokba vetett bizalmuk.
Az idei próbavásárlásokat 17 ország fogyasztó központja szervezte és a közlemény elemzi ezek tapasztalatait.
Így például a honlapokon a kereskedők 86 százalékának volt megtalálható a címe, ami a reklamáció miatt fontos. A próbavásárlások 91 százalékában a honlapon elsőre megjelenített vételár - a szállítási költség kivételével - minden járulékos költséget tartalmazott. A szállítási költség összege csak a rendelésnél kért adatok kitöltése után volt megismerhető, ugyanis a szállítási költség a távolságtól és a szállítási módtól is függ.
Kulcsszavak: online vásárló
Kapcsolódó cikkek
- A Bónusz Brigád a forgalom megduplázásával számol az idén
- Elektronikai webáruház lett az Ország Boltja
- Internetes vásárlás barátok közt, a Facebookon
- Nem mindenkiből lesz profi e-kereskedő
- Hogyan vásárolunk a neten?
- Trend: az EU-polgárok kedvelik az online vásárlást, de saját hazájukban
- Minden második internetező vásárol online boltban karácsonyi ajándékot
- 20 százalék az online vásárlók aránya
- 857 millió vásárló az interneten
- Feledékeny online vásárlók