20 százalék az online vásárlók aránya
A Szonda Ipsos és a Gemius Hungary kutatása szerint, mivel időközben jelentősen nőtt az internetezők száma, az online vásárlók száma is emelkedett, 2007 második felében meghaladta a 600 ezer főt. Ez a 2005-ben mért 270 ezer online vásárlónak több mint kétszerese.
A felmérés szerint az e-kereskedelmi oldalakat még többen látogatják, mivel nagyon magas azon internethasználók aránya, akik ha nem is vásárolnak az interneten keresztül, de információkat keresnek, tájékozódnak az online áruházak oldalain: egy 2007-es Szonda Ipsos kutatás alapján a hetente legalább egyszer internetezők 74 százaléka tesz így.
A közlemény szerint a több mint 1,8 millió internetező, azaz valamivel több mint minden ötödik felnőtt magyarországi lakos legalább egy alkalommal felkeresett a vizsgált 80 webhely közül legalább egy aukciós oldalt, online üzletet vagy árösszehasonlító felületet 2007 utolsó hónapjában.
A felmérés szerint a legsikeresebb oldalak a nagy aukciós oldalak, a vatera.hu és a teszvesz.hu. Decemberben a vatera.hu-t 680 ezer, a teszvesz.hu-t 650 ezer látogató kereste fel, ezeket a két árösszehasonlító oldal követte, az arukereso.hu 470 ezer és a kirakat.hu 460 ezer látogatóval. Ezt követően található a listán az első valódi online áruház, a bookline.hu, amit 400 ezren látogattak.
A nemzetközi online kereskedelmi márkák közül a pixmania.com (270 ezer látogató), az amazon.com (180 ezer), és az ebay.com illetve ebay.de a legnagyobbak (együttesen 170 ezer látogató).
Az összes eltöltött idő tekintetében az xpress.hu a harmadik a vatera.hu és a teszvesz.hu mögött, míg egy látogatóra vetítve az oldal látogatására fordított időt, meg is előzi ezeket.
Kapcsolódó cikkek
- A brit férfiak fele fél évig kibírná szex nélkül egy nagy képernyős plazmatévéért
- A magyar nethasználók főként e-maileznek és híreket olvasnak a világhálón
- 857 millió vásárló az interneten
- Az otthoni gépek 93 százalékán van vírusirtó
- Számítógép volt a "menő" karácsonyi ajándék
- Gyerekek a tévé előtt: a magyar szülők a legengedékenyebbek
- Magyar IT-piac - számokban
- Direkt marketing - etikus adatkezelést várnak el az emberek
- Az internetezők többet költenek karácsonykor
- Felmérés a vírusirtók lakossági piacáról
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG
A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.
A műholdas távközlés szerepe óriási mértékben nőtt
A legújabb űrtávközlési technológiák, a műholdas szolgáltatások és az űrkutatás álltak az idei Távközlés Világnapjához kapcsolódó konferencia fókuszában. A győri Széchenyi István Egyetem (SZE) eseményén kiosztották a Dr. Magyari Endre-díjakat is, amit idén Dr. Gschwindt András és Petres István hírközlési szakemberek vehettek át. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az esemény kiemelt támogatója.
Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai
A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.
A pénzügyi bűnözés jövője: miért kulcsfontosságú az információ-vezérelt kockázatkezelés?
Az utóbbi időben a pénzügyi bűnözés elleni küzdelem jövőbeli keretrendszerének alapjaként, az információ-vezérelt kockázatkezelés kiemelten fontossá vált. A hagyományos kockázatkezelési módszerek elavultak, nem megfelelő eredményt hoznak és így komoly kockázatokat jelentenek a szervezeteknek – állapítja meg a Deloitte friss tanulmánya.
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.