Webtanúsítvány körkép a hazai pénzintézeteknél
Az SSL tanúsítványok használata nem csak megvédi a weboldalt az adathalász támadásoktól, hanem az online felület iránti bizalmat erősíti, ezáltal nagymértékben növelheti az oldal által kötött tranzakciók számát. A pénzintézetek online tranzakcióinál ezért elengedhetetlen a használatuk. A VeriSign tanúsítványok magyarországi kizárólagos forgalmazója, a Compliance Data Systems Kft. szemrevételezte a hazai pénzügyi szektor helyzetét, ami vegyes képet mutat. Az összes vizsgált pénzintézet, ahol van online bankolási lehetőség a weboldalon, már használ valamilyen tanúsítványt, azonban sok esetben nem a legnagyobb védelmet nyújtó megoldásokat választják a vállalatok.
„Egyetlen pénzintézet sem engedheti meg magának, hogy ne használjon webtanúsítványokat. Az általunk vizsgált, több mint 100 pénzintézet (bank és takarékszövetkezet) mindegyike használt valamilyen módszert az adathalászat kivédése érdekében, azonban a minőségi mutatókon még bőven van mit javítani.” – nyilatkozta Egerszegi Krisztián a CDSYS ügyvezető igazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- Betör a Facebook a bankokba
- Okostelefonos online bankolás vállalati ügyfeleknek
- Az adatszivárgás elleni védelem nem csak egy DLP szoftver
- A Nokia a legnépszerűbb márka a fiatalok körében
- Az Oracle az Erstében bankol
- Pénzügyek: a lakosság negyede már az internetet preferálja
- Adathalász támadáskísérletet derített fel az MKB Bank
- Sikeresen kezelte az MKB a bankot ért adathalász támadáskísérletet
- Oracle-felmérés: európai pénzintézetek informatikai hiányosságokkal
- A banki kockázatkezelés új generációja a SAS-tól
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.