Szlovákiában kevesebbért vásárolnak az interneten, mint a szomszédos országokban

MTI Sajtóadatbank, 2012. április 3. 09:12

A szlovákok kisebb összegekért, de több árut vásárolnak az internetes üzletekben, mint a magyarok vagy a csehek - adta hírül a SITA szlovák hírügynökség.

A három ország internetes vásárlási szokásait összehasonlítva kiderül, hogy az egyszeri megrendelés összege Szlovákiában a legalacsonyabb, átlagosan 105 euró. A magyarországi vásárló viszont átlagban ennél már többet, 138 euró körüli összeget költ egy rendelés alkalmával, a legtöbbet pedig az internetes üzletek csehországi vásárlói hajlandóak egy alkalommal kifizetni: esetükben az egyszeri vásárlás átlagos összege 167 euró.

A szlovákiai vásárló ugyan alacsonyabb értékben rendel, ellenben egy rendelés alkalmával több darabot, mint magyarok vagy a csehek. A szlovákiai vásárló átlagban egy rendelés alkalmával 2,7 darab árut vásárol. Csehországban viszont az egy vásárlás során átlagban 1,9 terméket, Magyarországon pedig 1,4 darab terméket vesznek meg.

Megrendelt darab alapján Szlovákiában a háztartási gépek vezetik az eladási listákat, Magyarországon és Csehországban viszont a számítástechnika szegmensébe tartozó áruk a legkeresettebbek. Az eladott áruk összege alapján azonban már más a helyzet, ebből a szempontból mindhárom országban a háztartási gépek piaca bonyolítja a legnagyobb forgalmat, ezt a szegmenst követik a számítástechnikai berendezések és a mobiltelefonok.

Kulcsszavak: e-commerce

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Lemaradunk, ha nem tanuljuk meg használni a mesterséges intelligenciát

Megállíthatatlan a mesterséges intelligencia (MI) térhódítása a magyar iskolákban: a tanárok közel 40 százaléka és a diákok harmada rendszeresen használja a technológiát, amely tízből kilenc pedagógus szerint 2-3 éven belül át fogja alakítani az oktatást. 

2024. június 21. 16:18

Közel 60%-os árbevétel növekedést ért el tavaly az online fizetési megoldásokat kínáló Barion

Már több mint 15 országban szolgálja ki e-kereskedelmi partnereit az adatvezérelt fizetési megoldásokra specializálódott Barion. A magyar fintech cég 2023-ban összesen 6.8 millió eurós árbevételt ért el a bel- és külpiacokon, mely a jelenlegi makrogazdasági környezetben szinte ritkaságszámba megy a szektorban. 

2024. június 21. 14:40

Kétméteres tévét venne a magyar, ha nem számítana az ár

Kitört a fociláz, a nagy sportesemények környékén pedig jellemzően fellendül a kereslet a televíziók iránt is. De milyen tévét vásárolnának a magyarok, ha nem lennének anyagi korlátaik, és ehhez képest milyen készülékkel rendelkeznek most? Az LG Magyarország friss országosan reprezentatív felmérést*  készített a magyarok tévévásárlási és -használati szokásairól, amelyből az is kiderül, hogy milyen szempontok alapján döntünk a vásárláskor, és mire használjuk a készülékeinket.

2024. június 21. 09:54

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A kvantumtechnológia alapjaiban változtatja meg jövőnket

2024. június 20. 16:28

A kiberbűnözők piszkos játéka: 9+1 kibertámadás a sport világából

2024. június 12. 11:43

Elstartolt a Startup Safari Budapest 2024

2024. június 10. 11:40

Marad-e az AI homály a vállalkozások körében?

2024. június 3. 13:02