Szlovákiában kevesebbért vásárolnak az interneten, mint a szomszédos országokban
![](/download/viewattach/90579/1/0/391590-402520671.gif)
A három ország internetes vásárlási szokásait összehasonlítva kiderül, hogy az egyszeri megrendelés összege Szlovákiában a legalacsonyabb, átlagosan 105 euró. A magyarországi vásárló viszont átlagban ennél már többet, 138 euró körüli összeget költ egy rendelés alkalmával, a legtöbbet pedig az internetes üzletek csehországi vásárlói hajlandóak egy alkalommal kifizetni: esetükben az egyszeri vásárlás átlagos összege 167 euró.
A szlovákiai vásárló ugyan alacsonyabb értékben rendel, ellenben egy rendelés alkalmával több darabot, mint magyarok vagy a csehek. A szlovákiai vásárló átlagban egy rendelés alkalmával 2,7 darab árut vásárol. Csehországban viszont az egy vásárlás során átlagban 1,9 terméket, Magyarországon pedig 1,4 darab terméket vesznek meg.
Megrendelt darab alapján Szlovákiában a háztartási gépek vezetik az eladási listákat, Magyarországon és Csehországban viszont a számítástechnika szegmensébe tartozó áruk a legkeresettebbek. Az eladott áruk összege alapján azonban már más a helyzet, ebből a szempontból mindhárom országban a háztartási gépek piaca bonyolítja a legnagyobb forgalmat, ezt a szegmenst követik a számítástechnikai berendezések és a mobiltelefonok.
Kapcsolódó cikkek
- Percenként 2400 ruhát értékesített tavaly a legnagyobb e-kereskedő Kínában
- Elektronikus kereskedelmi mintavárosokkal kísérleteznek Kínában
- Virágzik a luxustermékek on-line kereskedelme Kínában
- Egyre több személyes információt osztanak meg magukról a vásárlók
- Lealkudtuk.hu: Fontos a takarékoskodás, de üdülésre szívesen gyűjtünk
- Shopline néven online bevásárlóközpontot nyit a Bookline
- Tavaly 155 milliárdos forgalom az online kiskereskedelemben
- A kisvállalkozók nem használják ki a webáruházak lehetőségeit
- 155 milliárdot költünk évente neten, karácsonykor ennek közel egynegyedét
- Internetes közösségi vásárlás: speciális árengedmény adózási kockázatokkal
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Lemaradunk, ha nem tanuljuk meg használni a mesterséges intelligenciát
Megállíthatatlan a mesterséges intelligencia (MI) térhódítása a magyar iskolákban: a tanárok közel 40 százaléka és a diákok harmada rendszeresen használja a technológiát, amely tízből kilenc pedagógus szerint 2-3 éven belül át fogja alakítani az oktatást.
Közel 60%-os árbevétel növekedést ért el tavaly az online fizetési megoldásokat kínáló Barion
Már több mint 15 országban szolgálja ki e-kereskedelmi partnereit az adatvezérelt fizetési megoldásokra specializálódott Barion. A magyar fintech cég 2023-ban összesen 6.8 millió eurós árbevételt ért el a bel- és külpiacokon, mely a jelenlegi makrogazdasági környezetben szinte ritkaságszámba megy a szektorban.
Kétméteres tévét venne a magyar, ha nem számítana az ár
Kitört a fociláz, a nagy sportesemények környékén pedig jellemzően fellendül a kereslet a televíziók iránt is. De milyen tévét vásárolnának a magyarok, ha nem lennének anyagi korlátaik, és ehhez képest milyen készülékkel rendelkeznek most? Az LG Magyarország friss országosan reprezentatív felmérést* készített a magyarok tévévásárlási és -használati szokásairól, amelyből az is kiderül, hogy milyen szempontok alapján döntünk a vásárláskor, és mire használjuk a készülékeinket.