Havidíjba építené : az új távközlési adót a BTel
A magyar kormány hétfőn közzétett program-csomagjában új távközlési adót vezet be, amely a tervek szerint az idei év közepétől 2 forinttal terheli a telefonhívások minden megkezdett percét, valamint minden elküldött SMS és MMS díját. Takács Krisztián, a Business Telecom Nyrt. (BTel) elnök-vezérigazgatója nem vár jelentős változást a piacon az új adó hatására, de problémásnak látja a percdíj-alapú kiszámítást. A szakértő szerint az adó a szolgáltatók, az ügyfelek, és végső soron, az állam számára is jelentős bizonytalanságot rejt – a megoldás az adó havidíjba építése lenne.
Az elnök-vezérigazgató meglátása szerint a piacot az új távközlési adó alapvetően nem rendezi át, és nem is szűkíti. A távközlési szolgáltatások legjelentősebb felhasználója az üzleti szféra, melynek működéséhez elengedhetetlen a korábbiakkal megegyező mértékű telefonhasználat. Az a fogyasztói kör, amelyik az adó hatására fogja vissza kiadásait, makroszinten elenyésző mértékben befolyásolja a bevételek alakulását.
Kapcsolódó cikkek
- A távközlési adó miatt az informatikai rendszert és tarifacsomagokat is át kell alakítani
- E-útdíj: elektronikus kapu vagy GPS?
- Megújul az Adó Online
- Távközlési beruházások: a piacszerzés most kezdődik
- A BTel jelentősen növelte árbevételét és adózott eredményét tavaly
- Átadták a BTel országos gerinchálózatának első teljes szakaszát
- Kiemelkedően sikeres évet zár a BTel
- A BTel veszi át az EnterNet ADSL-üzletágának túlnyomó részét
- Tőkét emelt a BTel
- Távközlési adó: a kormány szerint nincs ok változtatni
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.