Tovább bővülhet a hazai internetes kiskereskedelem
A kereskedők várakozásai szerint az internetes kiskereskedelem az idén elérheti a teljes kiskereskedelmi forgalom 2,9-3 százalékát, ami 175-180 milliárd forintos online forgalmat jelentene - közölte a GKIeNET Internetkutató és Tanácsadó Kft.
A GKIeNET - T-Mobile Jelentés az internetgazdaságról címmel közzétett kutatása szerint tavaly 155 milliárd forintnyi árut vásároltak online módon a fogyasztók, ami a hazai kiskereskedelmi forgalom 2,4 százaléka. 2011 végén az online vásárlók száma 1,4 millió volt, ami a 14 év feletti internetezők körülbelül 35 százaléka.
A közlemény idézi a Központi Statisztikai Hivatal adatait, miszerint 2011-ben a kiskereskedelmi forgalom 7,9 ezer milliárd forint volt, 2010-hez képest a forgalom volumene lényegében nem változott. Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletek eladásai az év egészében 0,4 százalékkal növekedtek. A nem élelmiszer-kiskereskedelem forgalma 2011-ben 1,1 százalékkal haladta meg az előző évit: a legdinamikusabb, 32,2 százalékos növekedés az összes forgalomból kisebb súlyt képviselő csomagküldő hálózatban mutatkozott, az internetes értékesítés térnyerése következtében.
Egy online vásárlás átlagos értéke 2011-ben 7000 forint körül alakult. A legnagyobb értékben változatlanul élelmiszert és élelmiszer jellegű termékeket értékesítettek interneten tavaly. Második helyen a számítástechnikai eszközök, a harmadikon pedig a szórakoztató elektronika és a műszaki cikkek állnak. A könyv, újság, magazin kategória csak a negyedik helyen szerepel, ötödik helyre a ruházati termékek kerültek - közölte az internetkutató cég.
Az adatok szerint a ruházati termékek esetében az elmúlt két évben jelentős forgalomnövekedés tapasztalható, ami köszönhető egyrészt új üzleti modellek megjelenésének - például a zárt vásárlói kluboknak -, másrészt a női vásárlók egyre erőteljesebb jelenlétének.
Az internetes bankkártyás fizetés aránya évről évre növekszik, de a kiskereskedelmen belül még mindig csak az összes fizetési mód 5 százalékát teszi ki. A leggyakrabban használt fizetési mód az online kiskereskedelemben változatlanul az utánvét, mutatva, hogy a magyar fogyasztók többsége akkor fizet a legszívesebben a termékekért, amikor átveszi.
A GKIeNET - T-Mobile kutatása több mint 3000 webáruház megkérdezésével készült.
Kapcsolódó cikkek
- Évről-évre nő a webáruházak forgalma
- Helyzet alapú hirdetési platform a PayPal-tól
- Online boltokat zárattak be korrupció miatt Kínában
- E-kereskedelmi konferencia: igaz mesék kamaszoknak
- Hatékonyabb közigazgatást eredményez a kormányzati informatika konszolidálása
- Piacteret nyitott a Bónusz Brigád
- IX. Elektronikus Kereskedelem Konferencia – Túl a kamaszkoron (?)
- Az e-kereskedelem marketinges szemmel
- Szlovákiában kevesebbért vásárolnak az interneten, mint a szomszédos országokban
- Percenként 2400 ruhát értékesített tavaly a legnagyobb e-kereskedő Kínában
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.