Ismét fenntarthatósági sajtódíj aTelekomtól
Második alkalommal hirdeti meg a Magyar Telekom „hello holnap! Sajtódíj”at, amelyet a magyar sajtó munkatársai részére egy évvel ezelőtt hozott létre. A díj célja a fenntarthatósági témákra nyitott és azokat rendszeresen feldolgozó újságírók, riporterek motiválása. Az újságírók a fenntartható városok, zöld gazdaság, a közösség ereje, fenntartható tudatformálás, és digitális szakadék felszámolása témáiban küldhetnek pályaműveket. A nyertes pályázatot egy 10 tagú zsűri – a Magyar Telekom képviselői, és a Fenntarthatósági Média Klub újságíró képviselői – választja ki, és készítőjét 1 millió Ft összegű díjjal jutalmazza. A díjátadásra az 5. Fenntarthatósági Napon, szeptember 29-én kerül majd sor.
A díj létrehozását elsősorban az indokolta, hogy sokak fejében élnek kérdések a fenntarthatósággal kapcsolatban, hogy milyen lesz a jövő, milyen lépésekre van szükség a fenntartható fejlődés érdekében. Ezek a kérdések foglalkoztatják az embereket, így az újságírókat is, akik fontos szerepet játszanak abban, hogy a társadalom minél szélesebb rétegéhez eljussanak ezek a gondolatok. Sok múlik a médián, az újságírók felelősségvállalásán, hiszen kérdéseket fogalmazhatnak meg és hasznos információkat adhatnak az olvasóknak a fenntartható fejlődés érdekében.
A Telekom a díjat a szintén általa életre hívott Fenntarthatósági Média Klubbal közösen hozta létre.
A Klub 2011-es megalakulásakor a tagok - Magyar Telekom, RTL Klub, TV2, Sanoma, Class FM, CEMP csoport (Index), Origo, Metropol, Axel Springer, Est Média – vállalták, hogy konkrét, gyakorlati példákon keresztül a fenntarthatóságról egyszerű, érthető formában minél szélesebb körben beszámolnak, valamint létrehoznak egy civil szervezeteknek szóló pályázati rendszert, és lefektették egy díj alapjait, amelyet a sajtó számára hoznak létre.
A pályázati kiírás és további információ a díjjal kapcsolatban a www.helloholnap.hu weboldalon olvasható.
A Magyar Telekom Magyarország vezető infokommunikációs szolgáltatójaként – küldetésével összhangban – elkötelezett a fenntartható fejlődés elve mellett. A 2010 decemberében ezért indította el „hello holnap!” kezdeményezését. A Telekom a fenntarthatóság fogalomkörét érthetően, könnyen befogadható módon szeretné a mindennapok részévé tenni, egyben felhívni a figyelmet arra, hogy az élhető jövő mindannyiunk közös felelőssége.
Kapcsolódó cikkek
- Már három képernyőn elérhető a ZeneCenter
- "Okoskutak" javíthatják a vízellátást Afrikában
- Beteg gyerekeknek gyűjt játékokat a Telekom a Gyerek Szigeten
- Magyar Telekom Delfin díj a fenntarthatóság terén kiemelkedőknek
- Az MTelekom mintegy 2 milliárddal kevesebb távközlési adót fizet az idei év után
- A UNIT4 az Év pénzügyi szoftverszállítója lett az Egyesült Királyságban
- A Magyar Telekom Csoport tagvállalata bővíti kábelhálózatát
- A Fujitsu intelligens településeket fejleszt Szaúd-Arábiában
- Műszaki tudományok: Tematikus hónapokat szervez a győri Mobilis
- 4G mobilinternet-technológiát visz a Telekom az úszó EB-re
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
20 millió eurós kötvénykibocsátás támogatja az AutoWallis Csoport nemzetközi terjeszkedését
Kedvező feltételekkel bocsátott ki zárt körben 20 millió euró összegű kötvényt az AutoWallis Csoport, mely hozzájárul ahhoz, hogy a vállalat tovább erősítse meghatározó régiós autókereskedelmi és mobilitási szolgáltatói pozícióját. A forrásbevonás célja a 16 országban jelen lévő AutoWallis további nemzetközi terjeszkedésének, akvizícióinak finanszírozása.
Megnyílnak az XR végtelen lehetőségei a Galaxy AI-jal!
A Samsung és a Google együttműködése új korszakot nyit a kibővített valóság (XR) világában. A „Project Moohan” kódnevű Android XR-headset* természetes, multimodális interakciókat és személyre szabott AI-asszisztens élményt kínál. A fejlesztés célja, hogy átlépje a fizikai határokat, és páratlan lehetőségeket biztosítson a felhasználóknak, hogy újszerűen ismerjék meg a világot és annak történéseit.
Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az ünnepekre, átlagosan 84 036 forintot költenek és 6 személyt ajándékoznak meg. A PwC karácsonyi vásárlás kutatásából az is kiderül, hogy a TEMU és más külföldi online platformok előretörése ellenére a vásárlók többsége még mindig a hazai kereskedőknél költi el a karácsonyi ajándékra szánt összeg túlnyomó részét.