A Fujitsu élen jár a számítási felhő elterjesztésében
Az Experton független elemzőcég megállapította, hogy a számítási felhő leküzdötte az ellenállást és helyet szerzett az üzleti működés rugalmasságát fokozó mainstream technológiák között. Ennek eredményeképpen gyorsul a számítási felhő terjedése a Cloud Vendor Benchmark 2012 szerint.
Az elemzésből kiderül, hogy az európai vállalatok többsége ma már tisztában van a felhő-alapú technológia, mint IT szolgáltatásnyújtási modell előnyeivel. Az Experton kiemelte a Fujitsu vezető felhő-szolgáltatói pozícióját a felhőre való átállás támogatása terén és elismeréssel szól kiterjedt felhő-kínálatáról. Már 1500 ügyfél veszi igénybe a Fujitsu felhőplatformja, a Global Cloud Platform szolgáltatásait és közel 100 SaaS (software-as-a-service) alkalmazás elérhető a Business Solutions Store megoldásáruházban.
Üzleti előnyök
A számítási felhő minden vállalati méretszegmens számára értékes technológiai támogatást kínál, csökkenti a komplexitást és az infrastruktúra-költségeket. A saját IT-infrastruktúra üzemeltetése helyett felhő-alapú szolgáltatásokra váltó vállalatok mérettől függetlenül egyértelmű javulásra számíthatnak az IT kritikus sikertényezői: a rendelkezésre állás, a váratlan leállások és a dolgozói produktivitás terén. Emellett megtakarítást érhetnek el rendszereik üzemeltetésében és karbantartásában.
A felhő terjedésében a Fujitsu diktálja a tempót
Az utóbbi 2 évben indított kezdeményezéseivel a Fujitsu meghatározó szerepet játszik a felhő elterjesztésében:
· Az első nulla beruházásigényű árbevételmegosztási modell szoftverpartnerek (ISV-k) számára
· A SaaS alkalmazások átfogó és folyamatosan bővülő kínálata (közel 100 alkalmazás) a Fujitsu Business Solutions Store megoldásáruházban – alternatíva az ügyfeleknek a hagyományos licencmodell kiváltására
· A Global Cloud Platform létrehozása 2011-ben, több milliárd dollár beruházással
· A Business Solutions Store (hyperlink) elindítása 2012 tavaszán
A Fujitsu több milliárd dolláros felhő-beruházásait igazoló jelentés szerint a Fujitsu diktálja a tempót a felhő-szolgáltatások elterjesztésében és a vizsgált nyolc kategóriából hétben – köztük a felhő-szolgáltatások (menedzselt felhő, menedzselt privát felhő, IaaS-alapú nyilvános felhő, KKV-k, nagyvállalatok), a felhő-technológiák (infrastruktúra) és a felhő-integráció kritikus szegmenseiben – vezető pozícióval rendelkezik a felhő-szolgáltatók között.
Kapcsolódó cikkek
- A Hitachi felhővé alakítja az adatközpontokat
- Bemutatta a Fujitsu Budapesten 2012-es LIFEBOOK noteszgép-kínálatát
- A Fujitsu új analóg-digitális átalakítója megfelezi a lapkaméretet és az energiafogyasztást
- A Fujitsu saját fejlesztésű technológiával digitalizálja a „post-it cédulás” brainstorming folyamatát
- Felhőbe helyezett alkalmazás és teljes digitalizáció a kereskedelmi informatikában
- Autodesk Design Suite 2013 termékcsalád és új felhő alapú Autodesk 360
- NFÜ támogatásból felhőszolgáltatás
- Asus válasz a felhő-korszakra
- LG Cloud: Az első valós idejű letöltést támogató multimédia-felhő
- Új osztott feldolgozási technológia a hatékony adatgyűjtéshez
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.