Négy szervezetből három komoly gondokkal küzd a hibás dokumentum-folyamatok miatt

forrás Prim Online, 2012. július 5. 11:57

Az IDC, Ricoh által megrendelt tanulmánya rávilágított arra tényre, hogy az alacsony hatékonyságú dokumentum alapú folyamatok négy szervezetből háromnál komoly incidenseket okoztak az elmúlt öt évben. A tanulmány a Ricoh új Document Process Imperative initiative kezdeményezésének első terméke.

A dokumentum folyamatban bekövetkező hibák súlyos következményekkel jártak: a megkérdezett vállalatok 36%-a nem tudott eleget tenni megfelelőségi követelményeknek, 30%-a veszített el kulcsfontosságú alkalmazottakat és 25%-a fontos ügyfeleket. Egyéb következmények voltak még többek között a jelentős IT biztonsági rések, felesleges audit-ok, PR krízisek és perek.

Jó hír azonban: a hibák proaktív kezelése jelentős anyagi károkat előzhet meg. Az IDC számításai szerint a hibás folyamatok teljes költsége (ide értve a munkaidő kiesést és az elveszített ügyfelek miatt kieső bevételt) minimum tízszer akkora, mint a hibák által generált közvetlen kiadások.

 

“Ami sok üzleti vezetőt zavar az az, hogy a dokumentum vezérelt üzleti folyamatok milyen nagy hatással vannak a szervezet kockázati profiljára: ezekben a folyamatokban nagy a kockázata a meghibásodásoknak, melyeknek valós költségei magasabbak, mint azt sok vezető gondolja.” fogalmaz az IDC a Ricoh által megrendelt “It's Worse than You Think: Poor Document Processes Lead to Significant Business Risk” jelentésében.1“. Bár a legtöbb vállalat jelentős forrásokat fordít a kis valószínűségű - nagy kárt okozó események kiküszöbölésére, a hibás dokumentum folyamatok jelentette veszély általában elkerüli a figyelmüket.”
A Ricoh Document Process Imperative egy folyamatban lévő kezdeményezés, melynek célja, hogy segítsen a vállalatoknak megérteni a kritikus üzleti folyamataikat vezérlő dokumentumokkal kapcsolatos kockázatokat, megismerni lehetőségeket és alkalmazni a legjobb gyakorlatokat.

Az első eredmények egy globális felmérésen alapulnak, melyben 1516 folyamat tulajdonos és információs dolgozó vett részt közepes és nagy vállalatoktól. A válaszadókat véletlenszerűen válogatták nyolc országból: USA, Kanada, Egyesült Királyság, Franciaország, Németország, Ausztrália, Kína és Japán.

Az IDC szerint a dokumentum folyamatok hibái minden iparágat érintenek. A komoly üzleti és megfelelőségi incidensek körülbelül ugyanakkora arányban fordultak elő Észak-Amerikában, Európában és Ázsiában. A legmagasabb értéket Ázsia produkálta 79%-al.

Három válaszadóból több mint egy ismer személyesen is hibás, vagy nem hatékony dokumentumvezérelt folyamatot. Annak ellenére, hogy a dokumentum folyamatok 31-39%-a papír alapú, a jelentés szerint a papír önmagában nem feltétlenül jelent kockázati tényezőt. “A hatékony folyamatok az alapul szolgáló munkafolyamatokon múlnak,” állítja a jelentés. “Nem feltétlenül a médium jelenti a problémát.”
 

A tanulmány szerint a dokumentum folyamatok javítását szolgáló javaslatok néha azért buknak el, mert nem kerülnek be a C szintű vezetők napirendjébe. Ez azért lényeges, mert a dokumentum folyamatok számos csapatot, részleget és szervezetet fednek le, így sok beosztott nem rendelkezik elegendő felelősségi körrel ahhoz, hogy megtervezzen és végrehajtson egy ekkora változtatást. “Az igazán hatékony változás C szintű figyelmet igényel,” állítja a jelentés.
 

A Ricoh tisztában van ezekkel a kockázatokkal és mivel vezető Managed Document Services (MDS) szolgáltató, rendelkezik a megfelelő eszközökkel, hogy segíthesse ügyfeleit. Sergio Kato, a Global Marketing Group/Services Business Center megbízott általános menedzsere szerint:  “A Managed Document Services (MDS) megközelítésünkön keresztül azon dolgozunk, hogy megértsük, hogyan áramlik keresztül egy szervezeten az információ és hogy az üzleti folyamatok, különösen az emberek által vezéreltek milyen módon befolyásolják ezt az áramlást,”. Ezenfelül “A fejlett folyamatok nem csak a hatékonyságot és produktivitást növelik, de segítségükkel minden lépésnél kezelni lehet a kockázati tényezőket.”, mondta Sergio Kato.

Kulcsszavak: dokumentumkezelés Ricoh

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01